امروز : دوشنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۴
- تزریق خون به رگ بورس/ تاثیر بسته حمایتی سازمان بورس بر بازار چیست؟
- پیشرفت ۵۰ درصد سرشماری کشاورزی در شهرستان سنقر و کلیایی
- چهار نکته پیشگیری از التهاب روده کدامند
- دادگاه عمومی بخش برزک افتتاح و راهاندازی شد
- کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی: جنایتهای رژیم صهیونیستی علیه غزه متوقف شود
- رئیس کل دادگستری مازندران: تفکیک جنسیتی در محل درمان بیماران باید انجام شود
- رفع تصرف اراضی ۱۴۰ میلیارد ریالی در لنگرود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- مهمترین نشانه سرطان سینه در زنان چیست
- تصاویری از آتش سوزی مهیب خط لوله گاز بروجن – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
عزم شهرداری برای ترویج دوچرخه سواری در تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پوریا علیمردانی با بیان اینکه شهرداری در 22 منطقه شهر تهران پارک ترافیک دارد و مسیرهای تندرستی متعددی را که از دورههای قبل آغاز شده بود، توسعه داده است، اظهار کرد: شهرداری تهران طرح جامع حمل و نقل پاک که شامل مسیرهای فعلی پیادهروی و دوچرخهسواری و همچنین مسیرهای برنامه ریزی شده […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پوریا علیمردانی با بیان اینکه شهرداری در 22 منطقه شهر تهران پارک ترافیک دارد و مسیرهای تندرستی متعددی را که از دورههای قبل آغاز شده بود، توسعه داده است، اظهار کرد: شهرداری تهران طرح جامع حمل و نقل پاک که شامل مسیرهای فعلی پیادهروی و دوچرخهسواری و همچنین مسیرهای برنامه ریزی شده برای آینده است را پیگیری میکند.
وی با بیان اینکه ترویج دوچرخهسواری و استفاده از وسایل نقلیه پاک، مانند اسکوتر برقی، برای مردم راحتتر است، ادامه داد: حرکت شهرداری نیز به سمت برقیسازی دوچرخه و توسعه حمل و نقل پاک و همچنین فعال کردن دوچرخههای برقی اشتراکی است که از جمله روشهای ترویج این حمل و نقل پاک به شمار میآید، البته در کنار آن روشهایی که در گذشته مورد استفاده بود مانند دوچرخههای اشتراکی هم فعال خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه سرمایهگذاری پیمانکاران در این حوزه به رشد و توسعه این سیستم کمک خواهد کرد، گفت: دوچرخههای اشتراکی در حال حاضر نیز به شهر بازگشتهاند و قطعاً با سرعت بیشتری توسعه پیدا خواهد کرد اما در این بین مطالبات NGOها و سمنها در فرهنگسازی و ترویج دوچرخهسواری و استفاده از اسکوتر برقی بسیار مؤثر است.
وی افزود: کمپینهایی نیز برای حمایت ازایدههای مؤثر در ترویج حمل و نقل پاک و کاهش ترافیک طراحی کردهایم که جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد اما هدف ما حمایت از استارتاپها و شرکتهای دانشبنیان فعال در این حوزه است تا بتوانند محصولاتی برای کاهش ترافیک ارائه دهند.
علیمردانی خاطرنشان کرد: باید امکاناتی را برای استفاده از دوچرخه ایجاد و برای این امر فرهنگسازی کنیم تا مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی، به سمت حمل و نقل همگانی و مدهای پاک بروند.
وی همچنین درباره مسیرهای دوچرخه سواری، اظهار کرد: ایرادات مسیرهای دوچرخه سواری برطرف میشود؛ اکنون نیز قراردادهایی با مناطق مختلف شهرداری به ویژه مناطق مرکزی منعقد شده تا مسیرهای دوچرخه بهسازی و بازنگری شوند.
به گفته وی، امسال 130 میلیارد تومان برای حوزه ترویجی توسعه حمل و نقل پاک تهران اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.