» جامعه » ثبت نام 5281 موکب اربعین/ صدور “شناسه حقوقی” برای موکب داران
جامعه

ثبت نام 5281 موکب اربعین/ صدور “شناسه حقوقی” برای موکب داران

تیر 31, 1403 0

نامجو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام موکب‌های ایرانی اربعین 1403 اظهار کرد: ساعت 24 شنبه 30 تیر ماه مهلت ثبت‌نام صدور پروانه موکب‌داری برای اربعین 1403 پایان یافت و امکان تمدید آن نیز وجود ندارد.  

وی ادامه داد: 5 هزار و 281 موکب در سامانه موکب‌داری ثبت‌نام کرده‌اند اما ثبت‌نام‌های انجام شده به منزله حضور قطعی آن‌ها در ایام اربعین نیست و این آمار کاهش خواهد یافت زیرا باید مراحلی طی کنند  اما فکر می‌کنم مانند سال گذشته بتوانیم از خدمات حدود 3 هزار موکب بهره‌مند شویم.

به گفته نامجو، سال گذشته بیش از 3 هزار و 200 موکب موفق به ارائه خدمات در ایام اربعین شدند.  

رئیس قرارگاه مرکزی اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: خوشبختانه امسال توانستیم یکی از درخواست‌های موکب‌داران مبنی بر دریافت‌ “شناسه حقوقی” را برآروده کنیم که بر این اساس تاکنون 795 موکب موفق به دریافت‌شناسه حقوقی و ملی شده‌اند.  

وی افزود: با‌شناسه حقوقی، موکب‌داران شخصیت حقوقی محسوب می‌شوند و می‌توانند در بانک‌ها افتتاح حساب انجام دهند و ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات نیز بر گردش مالی مواکب، نظارت کافی خواهند داشت و با گزارش‌هایی که ستاد از روند کاری آن‌ها تهیه می‌کند، از پرداخت مالیات معاف می‌شوند اما اگر مواکب کار اقتصادی کنند و مشمول پرداخت غرامت شوند باید مالیات بپردازد.  

نامجو تصریح کرد: تا به حال موکب‌داران پول‌هایی که از مردم دریافت می‌کردند را در حساب شخصی موکب‌داران واریز می‌کردند که این امر به دلیل بررسی‌های سازمان امور مالیاتی، برای صاحبان این حسابها مشکل‌ساز می‌شد.

وی یادآور شد: ارائه شناسه حقوقی به موکب‌داران، نتیجه مشارکت جهادی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، وزارت کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود و منجر به کسب موفقیتی بزرگ شد.  

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×