» جامعه » ورود 905 خودرو نجات و تجهیزات امدادی به ناوگان هلال احمر
جامعه

ورود 905 خودرو نجات و تجهیزات امدادی به ناوگان هلال احمر

تیر 23, 1403 0

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با حضور محمد مخبر؛ سرپرست ریاست جمهوری و  پیرحسین کولیوند؛رئیس جمعیت هلال‌احمر، آیین الحاق 905 دستگاه خودرو و سایر تجهیزات امدادی به ناوگان هلال‌احمر برگزار شد.

پیرحسین کولیوند در این مراسم گفت: امروز این خودروها و تجهیزات امدادی با کمک همه اعضا و کارکنان و داوطلبان هلال‌احمر تهیه شده و برای کمک به مردم و نجات جان آنها در حوادث و سوانح به ناوگان هلال‌احمر اضافه شد و از امروز در استان‌های سراسر کشور توزیع می‌شود.

کولیوند ادامه داد: علاوه بر خودروهای خریداری شده، 50 هزار دستگاه چادر امدادی تیپ 4 که از نوع جدید است، 20 دستگاه پهپاد و 900 دستگاه بیسیم دیجیتال برای پاسخگویی سریع به حوادث و 5 دستگاه ربات نجات دریایی به ناوگان هلال احمر افزوده شد تا این ناوگان برای حضور در حوادث چابک‌تر عمل کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: علاوه بر نوسازی ناوگان و تجهیزات، 4 فروند بالگرد و 69 دستگاه خودروی نجات که زمین‌گیر شده بودند نیز تعمیر شده و به ناوگان امدادی هلال‌احمر افزوده شدند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم الحاق خودروها در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) افزود: این محل را انتخاب کردیم تا به امام و شهدا بگوییم به قولی که برای کمک به مردم و نجات جان آنها داده‌ایم، پایبندیم.

کولیوند ادامه داد: با مصوبه دولت سیزدهم، 600 دستگاه خودرو امدادی دیگر که خریداری شده تا آبان‌ ماه به ناوگان هلال‌احمر اضافه می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال‌احمر عملیات امدادی و درمانی اربعین را پیش رو داریم، افزود: عملیات پزشکی حج که الگویی برای سایر کشورهای مسلمان بود، با تلاش کادر درمان هلال‌احمر و با موفقیت انجام شد.

وی تاکید کرد: هلال‌احمر ایران در سال‌های اخیر، عالی‌ترین نشان فداکاری دولت ترکیه و نشان عالی فدراسیون را دریافت کرده اما آنچه برای این جمعیت مهم است، خدمت‌رسانی به مردم در شرایط سخت بوده است‌.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×