افزونه جلالی را نصب کنید.
- مدارس ابتدایی این شهرستان تعطیل شد
- قطعه سازان؛ موتور محرک خودروسازان/ نقش «کروز» در کاهش قیمت تمام شده قطعات
- هزار و ۸۵۰ نفر از محکومان دارای پابند الکترونیکی هستند
- تصادف مرگبار ۲ خودروی پژو ۴۰۵ در محور ابهر با ۷ کشته
- گروههای جهادی شهرستان دیر تجلیل شدند
- اولین جلسه دادرسی علنی برخط دادگستری شهرستان الیگودرز برگزار شد
- قاضی قلابی دستگیر شد – خبرآنلاین
- فیلم/ توصیه رئیس قوه قضاییه به فعالان اقتصادی
- حضور ایران و قرقیزستان در پیمانهای منطقهای فرصتی برای توسعه روابط دو کشور است
گاف “بی بی سی” درباره پروژه هواپیمای جت 72نفره ایرانی
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روحالله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهوری در محل معاونت علمی در روز شنبه 8 اردیبهشت برگزار شد. خبرنگار تسنیم در این نشست سؤال خود را درباره آخرین وضعیت پروژه هواپیمای جت 72نفره مطرح کرد. دهقانی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روحالله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهوری در محل معاونت علمی در روز شنبه 8 اردیبهشت برگزار شد.
خبرنگار تسنیم در این نشست سؤال خود را درباره آخرین وضعیت پروژه هواپیمای جت 72نفره مطرح کرد.
دهقانی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در این نشست درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت هواپیمای جت 72نفره ایران گفت: در رابطه با پروژه هواپیمای 72نفره باید بگویم که ایران یکسری هواپیماهای آیآر140 یا همان ایران آنتونوف 140 در یک دورهای با اوکراین تعریف کرد و این هواپیماها بعضاً در کشور ساخته شدند و 5 فروند نیز وجود داشت و روابط با اوکراین و سوانحی که هواپیما داشت باعث توقف پروژه شد.
وی تأکید کرد: پروژه از لحاظ حجم فنی و حجم کارهای انجامشده و از نظر زیرساختهای موجود در کشور اصلاً زیرساخت آن در کشور وجود دارد. فرض کنید که زیرساخت داشته باشد، اگر یک هواپیمای ارتقایافته را به میدان بیاوریم آیا کسی سوار آن خواهد شد؟
معاون علمی رئیسجمهور گفت: در یک کارگروه تخصصی که با دستور رئیس جمهور شکل گرفت و بعد از 8 جلسه تخصصی درباره بحث هواپیما به این نتیجه رسیدیم که پروژه هواپیمای 72نفره بهدلایل متعدد از جمله نبود هواپیماهای پایه که میخواهد ارتقا پیدا کند و دلایل دیگر، پروژهای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد.
اما بعد از سخنان روحالله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی رئیسجمهور مبنی بر اینکه پروژه جت 72نفره جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور نیست بلافاصله این سخنان با موجسواری تعدادی از رسانههای معاند ایران همراه شد.
در این میان بیبیسی فارسی تلاش کرد اشاره اخیر دهقانی را متوجه سخنان آیتالله رئیسی در سال 1401 کند که در آن رئیسجمهور از در دست اجرا بودن پروژه جت 72نفره خبر داده بود!
پروژه جت 72نفرهای که در نشست خبری اخیر معاون علمی رئیسجمهور مطرح شد یک پروژه دانشگاهی است که بیش از 8 سال پیش در دانشگاه امیرکبیر تعریف شد و تا امروز نیز این پروژه با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده است اما بیبیسی در یک گاف رسانهای بدون اینکه از پروژه مورد بحث در نشست خبری سالیانه دهقانی اطلاع دقیق داشته باشد مدعی شد که توقف پروژهای که دهقانی آن را اعلام کرده، همان پروژه ساخت جت 72نفره اعلامی از سوی رئیسجمهور در سال 1401 بوده است در حالی که پروژه مورد اشاره رئیسجمهور، پروژهای مربوط به 2 سال اخیر است اما پروژه مورد اشاره معاون علمی رئیسجمهور، پروژه دانشگاهی ساخت جت 72نفره است که حداقل 8 سال از عمر آن میگذرد!
انتهای پیام/+
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.