افزونه جلالی را نصب کنید.
- مسئولیت برگزاری آزمون و اعلام نتایج مرحله کتبی بر عهده سازمان سنجش است
- قاتل زن قناد لولمانی در تهران دستگیر شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- درهای دانشگاههای ایران به روی دانشجویان معترض آمریکا باز است
- لغو پرواز های فرودگاه بندرعباس به دلیل آلودگی هوا
- پذیرفته شدگان ارشد و دکتری ۱۴۰۳ در آزمون امسال میتوانند شرکت کنند؟
- پیشبینی رگبار و رعد و برق برای هفت استان کشور
- تهران قدیم| شکل و شمایل میدان توپخانه ۷۸ سال قبل/ عکس
- نجات یک فوک خزری توسط صیادان
- معاون «محمود عباس» انتخاب شد؛ نتانیاهو: تبریک میگویم
آموزش رایگان مهارتی به دانشجویان و دانش آموزان/ مهارت آموزی 4.5 میلیون نفر در کشور
به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، «دانشگاه میروی؟ بیکاری؟ آخرش فقط باید مدرکت را قاب کنی و به آن نگاه کنی!» این عقیده یک راننده تاکسی و شاید گروهی از مردم ایران نسبت به سیستم آموزشی کشور است. نظام آموزشی که سالهاست صدای مردم را درآورده و حجم انتقادات به جایی رسیده که دانشجویان هنگام ورود به […]

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، «دانشگاه میروی؟ بیکاری؟ آخرش فقط باید مدرکت را قاب کنی و به آن نگاه کنی!» این عقیده یک راننده تاکسی و شاید گروهی از مردم ایران نسبت به سیستم آموزشی کشور است. نظام آموزشی که سالهاست صدای مردم را درآورده و حجم انتقادات به جایی رسیده که دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه اطمینان دارند که با مدرکشان نمی توانند مشغول کار شوند.
عمده انتقادات به سیستم آموزشی ایران این است که بسیاری از دانشآموزان اطلاعاتی را یاد میگیرند که هیچ تاثیری در زندگی شخصی، شغلی و اجتماعی آنها ندارد.
کسب مهارتهای شغلی در نظام آموزشی کشور، دغدغهای است که حالا در بسیاری از کشورها پیادهسازی شده و آنها از نظام آموزشی مهارتمحور خود بهره میبرند. در واقع کشورهای در حال توسعهیافته نیز به فکر افتادهاند و در حال انجام اقدامات مختلفی در راستای یادگیری مهارت توسط دانشآموزان هستند، حتی یکی از هدفهای آموزشی اهداف توسعه پایدار سازمان ملل هم در این رابطه است: تعداد جوانان و بزرگسالانی که دارای مهارتهای فنی و حرفهای برای کار هستند باید افزایش پیدا کند.
مهرداد عظیمی , رئیس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به آموزش های مهارتی گفت: سازمان آموزش فنیوحرفهای از جمله مجموعههای دولتی است که تجربه خوبی در واگذاری مأموریتهای محوله به بخش خصوصی را دارد.اکنون در کشور به 19گروه هدف از جمله روستائیان، عشایر، دانشآموزان، دانشجویان و کسانی که بضاعت مالی کمی دارند بهصورت رایگان آموزشهای فنیوحرفهای ارائه میشود.
عظیمی اظهار کرد: یکی از کارهای خوب سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور توسعه و ایجاد مراکز جوار کارگاهی است؛ بهطوری که آموزشها در کنار صنایع و بنگاههای صنعتی و کارگاهی ارائه میشود و اکنون بیش از چهار هزار مرکز جوار کارگاهی در کشور فعال است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی سازمان آموزش فنیوحرفهای ایران برای اعزام مربی آموزشی به کشور عمان خبر داد و گفت: از سوی دیگر ظرفیت آموزش یکهزار نفر نیروی کار عمانی در مرکز تربیت مربی ایران وجود دارد.
وی گفت: در حال حاضر از هفت کشور آفریقایی هنرجو داریم که آموزشهای لازم را در این مرکز دریافت میکنند. افزون بر تربیت نیروی ماهر در کشور، توانمندی ساخت و تجهیز مراکز آموزش مهارتی در کشورهای دیگر از جمله عمان را داریم.
رئیس سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور بیان کرد: مسابقات مهارتی جهانی و آسیایی اردیبهشتماه سال آینده با میزبانی ایران برگزار میشود که عمان میتواند در این مسابقات شرکت کند.
وی تأکید کرد: فناوری، ویژگیهای ممتاز دارد و پیشنهاد این است که سرفصلی بهنام دیپلماسی مهارت در دستور کار دو کشور ایران و عمان قرار گیرد.
عظیمی گفت: دامنه فعالیتهای آموزش مهارتی جمهوری اسلامی ایران متنوع است و یکی از فعالیتها آموزش متناسب با آمایش سرزمین و ظرفیتهای اقلیمی است؛ کشورهای ایران و عمان دارای اشتراک اقلیمی و آداب و سنتها هستند که میتواند سطح تعامل و همکاری را گستردهتر کند.
انتهای پیام/
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.