امروز : پنج شنبه, ۲ مرداد , ۱۴۰۴
- رمز گشایی از معمای قتل پیرزن تنها
- باز فروردین و باز افزایش سرخود کرایه تاکسیها
- دولت برای واریز یارانه کالابرگی شرط تعیین کرد | چه افرادی حذف شدند ؟
- حماس تصاویر حمله موشکی به «تلآویو» را منتشر کرد+ فیلم
- عملکرد بانکهای استان در تحقق شعار سال ارزیابی شود
- برگزاری نمایشگاه بینالمللی «همچنان؛ طوفان» در ونزوئلا
- ۱۱۰ اتوبوس برقی چینی وارد گمرک شد
- بازده هفتگی ۶ ابزار سرمایهگذاری بورسی مثبت شد
- روبیو: تنها طرح ممکن، اخراج فلسطینیان از غزه است
“میدان صنعت” کوچک می شود اما حذف نمی شود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مطالعات صورت گرفته درباره میدان صنعت حاکی از این است که جزیره میدان با وسعتی که دارد باعث کاهش سرعت خودروهایی میشود که از بلوار خوردین به سمت بزرگراه شیخ فضلالله جنوب یا از بزرگراه شیخ فضلالله به سمت شمال و بلوار پاکنژاد و بلوار شهید فرحزادی خارج میشوند. بنابراین با توجه به سرعت […]

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مطالعات صورت گرفته درباره میدان صنعت حاکی از این است که جزیره میدان با وسعتی که دارد باعث کاهش سرعت خودروهایی میشود که از بلوار خوردین به سمت بزرگراه شیخ فضلالله جنوب یا از بزرگراه شیخ فضلالله به سمت شمال و بلوار پاکنژاد و بلوار شهید فرحزادی خارج میشوند.
بنابراین با توجه به سرعت پایین تخلیه خودروها، عملاً از چراغ راهنمایی و رانندگی استفاده مفیدی نمیشود؛ بر این اساس قرار شد که جزیره میدان همزمان با اصلاحاتی که در بازوهای میدان در حال انجام است کوچک شود.
مهدی صالحی؛ شهردار منطقه 2 شهر تهران نیز با تکذیب حذف میدان صنعت اظهار کرد: میدان صنعت به عنوان یکی از میدانهای اصلی غرب پایتخت به لحاظ وجود مراکز تجاری، اداری، درمانی و آموزشی در سالهای گذشته با حجم تردد خودروهای شخصی مواجه شده و همین مسئله بار ترافیکی را درمعابر منتهی به این میدان تحمیل کرده است.
وی افزود: از این رو در 5 سال گذشته طرحهای مطالعاتی ترافیکی این میدان انجام و 11 سناریو جهت ساماندهی ترافیک عبوری مورد بررسی قرار گرفت که با استفاده از مدلسازی ترافیکی بوسیله نرمافزارهای تخصصی، سناریوی برتر انتخاب شد.
صالحی با بیان اینکه براساس مطالعات کارشناسی مشخص شد حجم تخلیه خودرو در معابر منتهی به میدان به خصوص در بلوار خوردین و بزرگراه شیخ فضلالله بیشتر از حجم ورودی است و 5 خط نهایتا به 2 یا 1 خط در میدان میرسد، گفت: علیرغم برنامهریزی زمانبندی چراغ راهنمایی و رانندگی، این معضل مرتفع نشد و سرعت خودروهایی که از بلوار خوردین به سمت بزرگراه شیخ فضلالله نوری جنوب خارج میشوند و خودروهایی که از بزرگراه شیخ فضلالله نوری به سمت شمال بلوار پاکنژاد و همچنین بلوار شهید فرحزادی میخواهند تخلیه شوند، سرعت پایینی دارند.
شهردار منطقه با تاکید بر اینکه میدان جمعآوری نمیشود و طرح کوچکسازی جزیره میدان همزمان با اصلاحاتی که در بازوهای میدان با تایید مشاوران طرح در دستور کار قرار دارد، گفت: براساس برنامه پیشبینی شده توسط مشاور، با اجرای این طرح حداقل 25 و حداکثر 45 درصد سرعت تخلیه در میدان صنعت بالا میرود.
وی در اشاره به اقدامات اجرایی در بازوهای میدان گفت: تعریض ورودی خیابان خوردین و احداث دوربرگردان مناسب و استاندارد در این محور، حذف دوربرگردان ناایمن بلوار فرحزادی و احداث دوربرگردان استاندارد در انتهای خیابان فرحزادی، اجرای عملیات اصلاح هندسی در خیابانهای سیمای ایران، ایوانک، هرمزان، ایران زمین، خیابان پاکنژاد و… از دیگر اقدامات پیشبینی شده برای تسهیل و روانسازی تردد در این میدان است.
انتهای پیام/
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.