» قضائی » ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل دریا در شهرستان چابهار آزادسازی شد
قضائی

۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل دریا در شهرستان چابهار آزادسازی شد

بهمن 21, 1402 0

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان از آزادسازی ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل دریا در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ محمد جواد عبادی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری دستگاه قضایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار ویژه، شهرداری و اعضای شورای تامین شهرستان چابهار از ۵۹ کیلومتر حریم دریایی محدوده این شهرستان تاکنون ۵۷ کیلومتر آزادسازی و برای استفاده شهروندان به ویژه گردشگران آماده سازی شده است.

وی افزود:حسب دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان مبنی بر رفع تصرف زمین‌های حریم ۶۰ متری ساحل، بازدید‌های میدانی انجام و تصمیمات لازم در این رابطه گرفته شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چابهار عنوان کرد: دریا یک موهبت الهی است که همه مردم باید از آن استفاده کنند، اما برخی دستگاه‌های دولتی و خصوصی با تصرف زمین‌های ساحلی مانع این دسترسی شده بودند که خوشبختانه با ورود همه دستگاه‌ها و قوه‌قضاییه و تاکید دادستان مرکز استان تاکنون ۹۰ درصد از این اراضی رفع تصرف شده است.

وی ایجاد بستری برای تردد و دسترسی راحت مردم به سواحل، مدیریت مناسب سواحل و فراهم شدن امکان فعالیت گردشگری و تولیدی در این مناطق را به عنوان اهداف آزادسازی سواحل برشمرد و ادامه داد: با آزاد سازی این میزان از سواحل دریا در حوزه شهرستان چابهار، آزادسازی تمامی سواحل به غیر از بخش‌هایی که از نظر قانونی امکان آزادسازی آن‌ها وجود نداشت انجام شده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×