» قضائی » ۶ شرکت ورشکسته با کمک دادگستری استان قزوین احیا و راه‌اندازی شد
قضائی

۶ شرکت ورشکسته با کمک دادگستری استان قزوین احیا و راه‌اندازی شد

فروردین 21, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان قزوین از احیا و راه اندازی ۶ شرکت ورشکسته در سال گذشته خبر داد و گفت: شرایط اشتغال به کار ۱۷۵ نفر در این شرکت‌ها فراهم شده است.

خبرگزاری میزان – علی شعبانی گفت: مطابق قانون تجارت پس از صدور رای قطعی از محاکم قضایی بنگاه اقتصادی ورشکسته اطلاق شوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته برای ۵۷ شرکت ورشکسته ۱۵۹۰ فقره پرونده با موضوعاتی از قبیل: پرونده محاکماتی، بدهکاری، بستانکاری، اداری و … تشکیل و اقدامات حقوقی، قضایی، ادرای، مالی و تامینی جهت حفظ حقوق ورشکسته و احیای کارگاه‌های تجاری در اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان قزوین انجام شده است.

شعبانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفت: تعداد ۲۰ فقره مزایده صورت گرفته و ۱۸ مورد دیگر نیز بعد از طی مراحل قانونی در سال جاری مورد مزایده قرار خواهد گرفت.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: از فروش اموال در مزایده و اجاره بها و سود سپرده و… درآمدی بالغ بر ۲۴۲ میلیارد ریال حاصل شده است که با استفاده از قسمتی از موجودی ورشکستگان نسبت به پرداخت ۶۳ میلیارد ریال به ۱۳۰ طلبکار تصفیه کامل صورت گرفته و همچنین به پرداخت ۴۰ میلیارد ریال به سهامداران و واریز ۴۵ میلیارد ریال به صندوق خزانه دولت، بدهی ۱۸ شرکت و تاجر ورشکسته پرداخت و آگهی ختم ورشکستگی آنان صادر شده است و در همین راستا ۴۱۰ پرونده مرتبط به ورشکستگان مختومه شده است.

شعبانی در پایان خاطر نشان کرد: با تلاش همکاران در اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری کل استان قزوین، ۶ شرکت در استان احیا و راه‌اندازی شده و دو شرکت دیگر نیز در حال احیا هستند که شرایط اشتغال به کار ۱۷۵ نفر در این شرکت‌ها فراهم شده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×