» قضائی » ۴۶ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر آزاد شدند
قضائی

۴۶ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر آزاد شدند

فروردین 22, 1403 0

رئیس دادگستری استان بوشهر گفت: ۴۶ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۸۶ میلیارد تومان آزاد شدند

خبرگزای میزان – مهدی مهرانگیز در جشن گلریزان و آزادی ۴۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی زندان‌های استان بوشهر خبر داد و ضمن تسلیت و تبریک شهادت رزمندگان سپاه اسلام در حمله رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری ایران و عوامل انتظامی در حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: خدمات و تلاش خیرین در عرصه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کار بسیار مهم و بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه توجه ویژه‌ای برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان بوشهر شده است، گفت: قضات، مسئولان دادگاه‌ها و دادستان‌ها در همه نقاط استان بوشهر به صورت مداوم از زندان‌ها بازدید می‌کنند و ضمن توجه به مطالبات زندانیان از همه ظرفیت‌های قانونی برای آزادی آنان استفاده می‌کنند.

وی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی را یکی از اولویت‌های حوزه قضایی استان بوشهر دانست و بیان داشت: توجه به آزادی زندانیان جرایمی همچون چک‌های غیر کلاهبرداری، نفقه، دیه، مهریه و دیگر امور، مورد توجه ویژه قرار دارد که همکاری خیرین در این عرصه ستودنی است.

رئیس دادگستری استان بوشهر با اشاره به آزادی ۴۶ زندانی جرایم غیرعمد مالی با همکاری خیرین در ماه رمضان تصریح کرد: در جشن گلریزان امروز، ۴۶ نفر از محکومین جرایم غیرعمد بدهی ۸۶ میلیارد تومان داشتند که به آن‌ها ۶.۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض با مشارکت خیرین و ۴.۸ میلیارد تومان وام کم بهره پرداخت شد و با گذشت ۴۳ میلیارد تومانی شاکیان و اقساط اعسار ۳۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۶۴ نفر از محکومین جرایم غیرعمد در زندان هستند گفت: ۱۵۹ مرد و ۵ نفر زن شامل محکومین مالی دیه، مهریه و نفقه با بدهی ۳۵۲ میلیارد تومان در حبس هستند که چشم انتظار خیرین و نیکوکاران برای آزادی و بازگشت به آغوش گرم خانواده هستند.

مهر انگیز با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۷ نفر از محکومان جرایم غیرعمد مالی با کمک خیرین و نیکوکاران آزاد شدند گفت: کل بدهی این زندانیان ۳۹۹ میلیارد تومان بود که مبلغی با گذشت شاکیان، آورده زندانی‌ها، تسهیلات بانکی و پرداخت ۱۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض زمینه آزادی ۱۳۷ زندانیان فراهم شد.

میزان بدهی برخی از زندانی‌های غیرعمد مالی بسیار پایین است 

در ادامه مراسم آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر در آیین جشن گلریزان و آزادی ۴۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی زندان‌های استان بوشهر با قدردانی از خیرین که در عرصه توجه به نیازمندان و مددجویان خدمات‌رسانی می‌کنند اظهار داشت: همه کسانی که در ماه مبارک رمضان در کار خیر سهیم هستند با خداوند متعال مشارکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ضمن تقدیر از خدمات ستاد دیه استان بوشهر اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان همه مهمان خداوند هستند و هر کار خیر در این ماه همکاری با میزبانی خداوند است.

آیت‌الله صفایی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی را واسطه‌گری خیرین در راستای نیت خداوند در این ماه رمضان دانست و بیان داشت: بر اساس آمارها، میزان بدهی برخی از زندانیان جرایم غیرعمد مالی بسیار پایین است که لازم است همگان برای آزادی این زندانیان مشارکت کنند.

بوشهر، پیشتاز وصول زکات و کمک به مددجویان کمیته امداد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تأکید بر برپایی جشن گلریزان در همه ماه‌های فصول سال گفت: لازم است برای آزادی زندانیان در ماه‌های مختلف سال جشن گلریزان برگزار شود.

وی با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران در استان بوشهر در همه امور خیر و خدمات به نیازمندان مشارکت دارند خاطرنشان کرد: اکنون استان بوشهر در عرصه وصول زکات و کمک به مددجویان کمیته امداد در سطح کشور مقام نخست دارد که این امر نشان از همکاری خیرین در عرصه‌های رسیدگی به مشکلات جامعه و کمک به مددجویان و نیازمندان است.

صفایی بوشهری تأکید کرد: لازم است با همکاری خیرین در هر ماه زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر فراهم شود چراکه یک روز آزادی این افراد جلوتر قرار بگیرد آثار مهمی در خانواده آنان دارد.

این مراسم در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم خیر و نیکوکار برگزار شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×