» قضائی » ۴۰هزار زندانی شاغل در کشور وجود دارد
قضائی

۴۰هزار زندانی شاغل در کشور وجود دارد

بهمن 16, 1402 0

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان گفت:۱۰ هزار زندانی با پابند الکترونیک مشغول فعالیت هستند.

خبرگزاری میزان _ مطهرنژاد مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان  در جریان پنجمین تور نظارتی قوه قضاییه که در استان قم برگزار شد گفت: بنیاد تعاون زندانیان با سابقه ۸۲ سال در کشور با دو مسئولیتی حرفه آموزی و توانندسازی زندانیان که خروجی آن با کمک سازمان زندان‌ها و سازمان فنی حرفه‌ای کشور سالانه به آموزش ۸۰ هزار نفر می‌پردازد.

وی ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار زندانی شاغل حقوق بگیر در سطح کشور داریم، گفت: اکنون ۱۰ هزار زندانی با پابند الکترونیک مشغول فعالیت هستند، بنیاد تعاون زندانیان در هزار واحد تولیدی در داخل و خارج از زندان، پنج هزار محصول تولید و در اقتصاد ملی نقش ایفا می‌کنند.

مطهرنژاد. افزود: بالغ بر ۱۵ هزار هکتار در سراسر کشور زمین کشاورزی و ۳ هزار هکتار زمین باغی در اختیار بنیاد تعاون زندانیان قرار دارد، مجموع واحد‌های تولیدی و خدماتی بنیاد تعاون ۲ هزار و ۲۵۰ واحد است و مجموع نیرو‌هایی خدمت‌رسان حدود هزار و ۵۰۰ نفر هستند.

وی افزود: امروز در آغاز دهه فجر در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی واحد تولیدی موتورسیکلت در استان قم افتتاح شد، که در فاز اول ۷۰ نفر در این مکان و ۸۰ زندانی رای باز نیز در بیرون از محیط زندان در محیط کارخانه مشغول به کار هستند.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان در ادامه گفت: درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که برای بعد از آزادی زندانیان برنامه داشته باشند و باید این امر مورد توجه دستگاه‌های حاکمیتی نیز قرار گیرند همانگونه که به آزادی آن‌ها کمک می‌کنیم باید برای اشتغال آن‌ها نیز باید تلاش کنیم.

وی افزود: اعتقاد ما این است که هر شغلی که برای زندانی ایجاد شود چهار آسیب، از خود زندانی، خانواده او، همبندیان و از جامعه کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×