» قضائی » ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان قزوین به مصالحه ختم شد
قضائی

۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان قزوین به مصالحه ختم شد

اردیبهشت 8, 1403 0

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: در سال گذشته بیش از ۳۴ هزار فقره پرونده با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان به مصالحه ختم شده است.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام‌ والمسلمین حیدری در مورد میزان پرونده‌های مصالحه شده در استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضایی دایر است که از این تعداد ۸۹ شعبه در شهر‌ها و ۸۴ شعبه در روستا‌ها فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: در سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها پیشگیری به عمل آمد.

وی افزود: درسال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۴ درصد از اوراق قضایی شورا‌های حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده است که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی، باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین شده است. 

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین در پایان ضمن قدردانی از کارکنان شورا‌های حل اختلاف، گفت: تحقق صلح و سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جاری است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×