» قضائی » ۱۴۸ زندانی غیر عمد یزدی با گذشت ۱۳۰ میلیاردی شکات از زندان آزاد شدند
قضائی

۱۴۸ زندانی غیر عمد یزدی با گذشت ۱۳۰ میلیاردی شکات از زندان آزاد شدند

بهمن 4, 1402 0

خبرگزاری میزان_ غلامعلی دهشیری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۴۸ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که مبلغ بدهی آن‌ها ۳۰۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بود.

وی افزود: در فرآیند آزادی این افراد مبلغ ۱۲۸ میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها بود و شکات نیز در این پرونده‌ها مبلغ ۱۳۰ میلیارد و ۹۲ میلیون تومان را گذشت کردند.

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد ادامه داد: مابقی این مبلغ نیز از منابع ستاد مردمی دیه شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل و آورده مددجو به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۴۸ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با بیان اینکه مردم دارالعباده یکی از بخشنده‌ترین افراد در کشور هستند، تصریح کرد: در فرآیند آزادی این مددجویان شکات پرونده‌ها خود به مانند خیر عمل کرده و در جلساتی متعددی که اعضای کمیته صلح و سازش ستاد مردمی دیه استان یزد با آن‌ها برگزار می‌کنند در تسهیل شرایط آزادی زندانیان تحت پوشش این ستاد مردمی به میزان ۴۳ درصد از مبلغ کل بدهی‌های خود را گذشت کرده و یکی از رتبه‌های برتر را در کشور از آن خود کردند.

دهشیری با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد شده ۹۳ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۴۶ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، ۷ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۲ محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر از تلاش‌های بی وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی، عنوان کرد: از میان این افراد تعداد ۲۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ‌گونه مبلغی و تعداد ۱۲۱ مددجو نیز با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۵ مددجو زن و ۱۳۳ مددجو نیز مرد بودند.

دهشیری در پایان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک ماه رجب و با اشاره به خیر و برکت بسیار بالای این ماه گفت: ستاد مردمی دیه استان یزد همواره در تمامی مناسبات اقدام به برگزاری پویش، جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد می‌کند که در همین راستا به مناسبت میلاد امام علی (ع) و روز پدر نیز اقدام به برگزاری پویشی ویژه آزادی مردان در بند کرده است.

وی تاکید کرد: امید است با همت و کوشش این مجموعه و همیاری و دستان پر مهر نیکوکاران یزدی تعداد قابل قبولی از پدران نیازمند که به دلیل بدهی‌های مالی در زندان تحمل حبس می‌کنند از طریق اجرای این پویش از زندان آزاد شوند.

انتهای پیام /



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×