» قضائی » ۱۲ نفر از قصاص نفس در استان سمنان نجات یافتند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

۱۲ نفر از قصاص نفس در استان سمنان نجات یافتند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

فروردین 12, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، محمد جعفر عبدالهی بیان کرد: در سال گذشته پرونده ۱۲ نفر از محکومان در ۹ فقره پرونده که دارای حکم قصاص بودند با برگزاری پویش‌های بخشش به حرمت ائمه اطهار (ع) و تلاش‌های به عمل آمده به سازش ختم شد.

وی افزود: دستگاه قضائی در سال گذشته با سرلوحه قرار دادن اهداف مدون برنامه عملیاتی و تلاش مستمر و روزافزون، گام‌های بلندی در راستای خدمت به مردم استان برداشته و در سال جدید نیز درپویش‌های مختلف بویژه در این ایّام در پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» تلاش‌های مضاعف ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان نقش صلح و سازش و سنت حسنه‌ی گذشت و بخشش در جامعه را ضروری دانست و گفت: در سال گذشته پرونده ۱۲ نفر از محکومان در ۹ فقره پرونده که دارای حکم قصاص بودند با برگزاری پویش‌های بخشش به حرمت ائمه اطهار (ع) وتلاش‌های به عمل آمده به سازش ختم شد.

عبدالهی افزود: موضوع صلح و سازش در دستگاه قضائی استان به یک باور تبدیل شده است و کلیه کارکنان قضائی و اداری، اعضا شوراهای حل اختلاف، صلح یاران و کارکنان سازمان زندان‌ها سعی دارند؛ ابعاد ارزشمند بخش و مصالحه را به اصحاب پرونده‌ها معرفی کنند و در نهایت پس از برگزاری جلسات متعدد، رضایت قطعی و منجز شکات فراهم شده و ۱۲ زندانی از مجازات چوبه دار رهایی یافتند.

وی عنوان کرد: طی ۱۱ ماهه سال گذشته میزان ۴۳ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در مجتمع‌های شورای حل اختلاف منتهی به سازش شد. امید است در سال جدید اصحاب پرونده‌ها همراه و همسو با سیاست‌های راهبردی دستگاه قضائی، اصلاح ذات‌البیّن را مهم و ضروری دانسته و حل و فصل نزاع‌ها اتفاق بیفتد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×