» قضائی » گزارش‌های بازرسی از حوزه‌های قضایی باید دقیق و قاعده‌مند باشد
قضائی

گزارش‌های بازرسی از حوزه‌های قضایی باید دقیق و قاعده‌مند باشد

مرداد 3, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: هدف بازرسی از حوزه‌های قضایی، ارتقای کیفیت خدمات و افزایش بهره‌وری منابع انسانی در تأمین امنیت و گسترش عدالت است.

خبرگزاری میزان– حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد، اظهار کرد:‌ گزارش‌های بازرسی باید دقیق، شفاف و بدون تعارف تنظیم شود تا بتوان از آن نتیجه گرفت و بر مبنای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به برخی نواقص و کاستی‌های موجود در حوزه‌های قضایی، گفت: یکی از اهداف بازرسی‌های دوره‌ای و سرزده، شناخت دقیق مجموعه و زمینه‌سازی برای ارتقای عملکرد و افزایش بهره‌وری است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ثبت، ضبط و حفظ و نگهداشت گزارش‌های بازرسی و سوابق مرتبط با چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف و ظرفیت‌های شهرستان‌ها را خواستار شد و گفت:‌ باید یک سابقه دقیق از عملکرد و سایر شاخص‌های مهم و اثرگذار حوزه قضایی وجود داشته باشد تا در انتصابات، نیروهای جدید با شناخت قوی و کامل پا به عرصه خدمت بگذارند.

وی دسترسی راحت و سهل مردم به عدالت را هدف مهم حاکمیت و قوه قضاییه برشمرد و بیان کرد: تحقق این هدف تنها در دائر کردن فضای فیزیکی خلاصه نمی‌شود بلکه هدف باید ارائه خدمات سریع، دقیق و با کیفیت باشد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×