امروز : جمعه, ۳۱ مرداد , ۱۴۰۴
- انواع قرارهای التزام به حضور در قانون آیین دادرسی کیفری
- تولد دو توله شیر در بابلسر
- افشای حمایتهای مخفی آمریکا از سرکردگان «بعث» در سراسر جهان
- پمپبنزینها به جایگاه شارژ مجهز میشوند
- رهبر انصارالله: اسرائیل جنایاتش را به سایر کشورها گسترش خواهد داد
- تصاویری زیبا از حیات وحش گیلان
- استفاده از تجربیات فعالان موفق عرصه تولید در مسیر تحقق شعار سال موثر است
- شوش نیازمند برنامههای فرهنگی شاخص؛ انتقاد فرماندار از بینظمی ادارات
- واکنش رییس سازمان اداری به انتقادها از طرح اصلاح ساختار وزارت جهاد
کمین ۶ هزار نقطه حادثه خیز در جادههای کشور
۱۰:۱۵ – ۱۱ آبان ۱۴۰۳ سردار سیدتیمور حسینی به تشریح جزئیات ایمنسازی نقاط حادثه خیز پرداخت و توضیح داد: ۲ سال پیش با وزیر راه و شهرسازی سابق توافق کرده بودیم تا نقاط حادثه خیز را شناسایی کنیم تا نسبت به رفع و اصلاح این نقاط اقدام شود، اما روند ایمنسازی این نقاط با حجم […]

۱۰:۱۵ – ۱۱ آبان ۱۴۰۳
سردار سیدتیمور حسینی به تشریح جزئیات ایمنسازی نقاط حادثه خیز پرداخت و توضیح داد: ۲ سال پیش با وزیر راه و شهرسازی سابق توافق کرده بودیم تا نقاط حادثه خیز را شناسایی کنیم تا نسبت به رفع و اصلاح این نقاط اقدام شود، اما روند ایمنسازی این نقاط با حجم نقاط حادثه خیز تناسبی نداشته است.
وی با بیان اینکه در مجموع در ۲ سال اخیر تنها ۳۰ درصد نقاط حادثه خیز اصلاح و ایمن سازی شد، اضافه کرد: تاکنون فقط ۸۸۷ نقطه حادثهخیز به عنوان اولویتهای اصلی برای کاهش تصادفات شناسایی شده است.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به وجود حدود ۶ هزار نقطه حادثهخیز در جادهها و معابر شهری کشور، تصریح کرد: این وضعیت بحرانی نشان میدهد که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات با سرعت کافی پیش نمیرود.
به گفته سردار حسینی، تاخیر در رفع نقاط حادثهخیز نه تنها جان هزاران نفر را به خطر میاندازد بلکه هزینههای هنگفتی را نیز بر جامعه تحمیل میکند. انتظار میرود وزارت راه و شهرسازی و شهرداریها با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته و با سرعت عمل بالا برای رفع این نقاط اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه جان انسانها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه مسئولان است گفت: نگهداشت و بهسازی راههای موجود و رفع نقاط حادثهخیز در کاهش تصادفات و تلفات جادهای تأثیر بسزایی دارد.
به گفته مقام ارشد پلیس راهور کشور، در حالی که برخی از طرحهای رفع نقاط حادثهخیز به کندی پیش میروند، اما باید توجه داشته باشیم که راه، یکی از سه عامل اصلی در تصادفات است. این موضوع در کنار نقش انسان و وسیله نقلیه تأثیر زیادی بر افزایش یا کاهش آمار سوانح رانندگی دارد.
او گفت: به طور مشخص، بهسازی جادهها میتواند به طور مستقیم به حفظ جان رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه کمک کند.
سردار حسینی بار دیگر با اشاره به اینکه در حادثه تلخ محور همدان-ساوه با ۱۱ کشته و ۵ مصدوم ۵۰ درصد تقصیر با ایمنی راه بوده است، تاکید کرد: این مسئله اهمیت بهسازی راهها و تجهیز جادهها را بیش از پیش نشان میدهد.
وی تصریح کرد: بهسازی راهها، تجهیز علائم ایمنی، ترمیم آسفالت، ایجاد نقاط امن و استفاده از جداکنندههای مسیر از اقدامات ضروری برای کاهش تصادفات است همچنین تجهیز جادهها به دوربینهای هوشمند و استفاده از منابع مالی برای بهبود وضعیت راهها باید مورد توجه جدی قرار گیرد. به عنوان مثال، استفاده از فناوریهای نوین در نظارت و کنترل ترافیک میتواند به شناسایی و رفع نقاط خطرناک کمک کند.
منبع: ایرنا
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.