» حوادث » کشف ۱۰۰ میلیون نخ سیگار قاچاق در تهران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

کشف ۱۰۰ میلیون نخ سیگار قاچاق در تهران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مرداد 4, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف دخانیات قاچاق از انباری در محدوده خیابان فداییان اسلام شدند. رسیدگی به این پرونده در پی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستورکار قرار گرفت و مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که مقادیری کالای خارجی در انباری در خیابان فداییان اسلام تخلیه و دپو شده است.

وی ادامه داد: همچنین در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که کالای خارجی توسط خودروهای شوتی به این مکان منتقل و از آنجا به بازار ارسال شده است. در همین راستا نیز هماهنگی‌های لازم با مقام قضائی انجام و مجوزهای مربوطه برای انجام عملیات اخذ شد.

افشاری با اشاره به حضور مأموران در محل و بازدید از آن گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اقدام به بازرسی از محل این انبار کردند که در جریان آن مشخص شد محل یک باب انبار کالای بازرگانی است که کالاهای موجود در آن در سامانه انبارها ثبت نشده است. مأموران همچنین مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع سیگار خارجی در محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی و در واقع قاچاق است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اضافه کرد: مأموران در جریان بازرسی انجام شده، ۱۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نخ انواع سیگار قاچاق را کشف و ضبط کردند. برآورد کارشناسان حاکی از آن است که این سیگارها بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال ارزش دارد.

به گفته وی در این خصوص پرونده قضائی مربوطه تشکیل شد و به همراه متهم و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×