» قضائی » کسانی که در فرایند انتخاباتی، خلاف قانون و اخلاق عمل کنند با برخورد دستگاه قضا روبه‌رو می‌شوند
قضائی

کسانی که در فرایند انتخاباتی، خلاف قانون و اخلاق عمل کنند با برخورد دستگاه قضا روبه‌رو می‌شوند

خرداد 27, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برخورد با تخلفات انتخاباتی گفت: در فرایند تبلیغات انتخاباتی اگر تذکر و هشدار موثر نباشد با کسانی که با تخریب و توهین فضای جامعه را ملتهب کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان از برگزاری اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان سمنان با حضور تمامی اعضا، متشکل از مسئولان قضایی، اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی مرکز استان خبر داد.

 رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای جلسه با قدردانی از آحاد جامعه در بدرقه و برگزاری مراسم شکوهمند در گرامی داشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان گفت: مردم آگاه و هوشیار کشور پس از حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، خالق حماسه بزرگی در تجلیل و تکریم از این شهدا شدند و پس از خلق این حماسه، باید همه افرادی که در امر انتخابات وظیفه دارند نسبت به اجرای انتخابات بر مدار قانون صحه گذارند تا این انتخابات به یک پدیده سرشار از دستاورد‌های ارزشمند برای نظام تبدیل شود. 

وی پیش بینی‌های لازم و پیشگیری‌های مناسب را در سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات سودمند و ضروری دانست و افزود: چنانچه اقدامات پیشگیرانه در زمینه‌های حقیقی و مجازی به درستی موثر واقع شود از التهاب آفرینی مغرضان در مسیر برگزاری انتخابات جلوگیری خواهد شد.

حفظ امنیت روانی مردم در انتخابات اهمیت زیادی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به اهمیت نظارت برفضای مجازی و سکو‌های رسمی و غیر رسمی اطلاع رسانی تاکید کرد: حفظ امنیت روانی مردم بسیار حائز اهمیت است و نظارت مستمر بر فضای مجازی و تحرکات افراد سود جو بایستی مستمر صورت پذیرد تا بداخلاقی رواج پیدا نکند و نهاد‌های نظارتی موظف‌اند در صورت برخورد با این موضوعات، گزارشات را سریعا همراه با مدارک و مستندات به مراجع قضایی ارائه کنند. 

وی با اشاره به بیانات ریاست قوه قضاییه در خصوص عمل به وظایف دستگاه‌های مسئول افزود: در فرآیند تبلیغات انتخاباتی چنانچه تذکرات، هشدار‌های دستگاه‌های نظارتی موثر نبود و کسانی خلاف قانون و اخلاق عمل کردند که منجر به وقوع تخریب، توهین، شایعه پراکنی و نشر اکاذیب و التهاب و تشویش اذهان و فضای جامعه شد. قطعاً با برخورد قانونی و عبرت آموز دستگاه‌های مسئول روبرو خواهند بود. 

همه مسئولان ستاد پیشگیری از جرم انتخاباتی باید بی‌طرف باشند

رئیس کل دادگستری استان سمنان در پایان گفت: موضع دادگستری استان و تمامی دستگاه‌های مسئول عضو این ستاد در انتخابات پیش روی بی طرفی و برگزاری انتخاباتی امن، توام با صحت، سلامت و آرامش است و در این مسیر مردم مومن و معتقد به مبانی نظام به دنبال برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری و عاری از تخلف و جرم هستند.

در ادامه جلسه محمد تقی گلی دادستان مرکز استان سمنان گفت: در اجرای دستور رئیس کل دادگستری استان سمنان، شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های احتمالی مرتبط با جرایم انتخاباتی با کادر قضایی و اداری مجرب و کارآزموده اختصاص داده شد تا در صورت وقوع جرم به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی کنند.

زین العابدین حسام دبیر جلسه و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان تصریح کرد: با تجربیات بدست آمده در انتخابات‌های قبلی، رعایت قانون مداری در ابعاد مختلف و بی طرفی کارگزاران انجام فرآیند انتخابات و امانت داری از آرا مردم مورد انتظار اعضاء این ستاد است و حُسن اجرای امور پیگیری می‌شود. 

گفتنی است دیگر اعضا حاضر در جلسه به رعایت مفاد قانون اجرای انتخابات تاکید داشتند و نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان داشتند.
انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×