» قضائی » کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در دادگستری استان بوشهر رونمایی شد
قضائی

کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در دادگستری استان بوشهر رونمایی شد

اسفند 24, 1402 0

کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در چهارده فصل رونمایی شد.

خبرگزاری میزان_ مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در دو جلد با حضور تعدادی از مسئولان قضایی استان رونمایی شد.

وی بیان کرد:نویسنده این کتاب مهران زاهدایان رئیس کل دادگستری شهرستان عسلویه است. در این کتاب با نثر روان و ساده مسائل حقوقی تشریح شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در این کتاب مباحث حقوقی، رویه های قضایی و آرای وحدت رویه بررسی شده است.

تدوین کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در چهارده فصل

مهران زاهدایان رئیس دادگستری شهرستان عسلویه و نویسنده کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در رابطه با این کتاب گفت: در این کتاب به بیشتر دعاوی حقوقی پرداخته شده و به سوالات احتمالی مردم پاسخ داده است.

کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌های قضایی در دادگستری استان بوشهر رونمایی شد

وی بیان کرد: این کتاب در دو جلد تدوین شده است که در فصل اول به دعاوی مربوط به قراردادها، در فصل دوم به دعاوی مرتبط با مطالبات وجه و خسارات و در فصل سوم به دعاوی تجاری مانند ابطال علائم تجاری و ابطال چک پرداخته شده است.

رئیس دادگستری شهرستان عسلویه ادامه داد: در فصل چهارم کتاب به دعاوی ملکی مانند اثبات مالکیت، در فصل پنجم به دعاوی داوری مانند درخواست تعیین دارو و در فصل ششم به دعاوی ثبتی پرداخته شده است.

نویسنده کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی افزود: در فصل هفتم کتاب به روابط بین موجر و مستاجر مانند درستور تخلیه ملک، در فصل هشتم به دعاوی مربوط به اشخاص و محجورین و در فصل نهم به دعاوی مربوط به خانواده پرداخته شده است.

کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در دادگستری استان بوشهر رونمایی شد

زاهدیان بیان کرد: در فصل دهم کتاب دعاوی امور حسبی مانند صدور گواهی انحصار وراثت و در فصل یازدهم دعاوی مربوط به رابطه کارگری و کارفرمایی بررسی شده است.

وی ادامه داد: در فصل دوازدهم کتاب دعاوی مربوط به ثبت احوال مانند تغییر نام و سن، در فصل سیزدهم به دعاوی اعسار و در فصل چهاردهم به سایر دعاوی پرداخته شده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×