امروز : یکشنبه, ۸ تیر , ۱۴۰۴
- در مراسم تشییع پیکر رییس جمهور شهید هیچ حادثهای نداشتیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- آمادگی برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ممتاز عراقی
- جشنهای مهدوی در ۳۰ نقطه تربت جام برگزار خواهد شد
- احیای میراث سلجوقیان در اصفهان؛ ساماندهی ۲۰۰۰ متر مربع از محوطه منار تاریخی راران
- خانه و خودروهای سوپرلوکس قاچاقچیان موادمخدر چه می شود؟
- هرمزگان در مسیر توسعه؛ فرصتهای سرمایهگذاری چین در استان بررسی شد
- هشدار به مسافران؛ بارش برف و باران در ۱۰ استان/ ۵ محور مسدود هستند
- هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با ترفند دریافت هدیه ۲۰ گیگ اینترنت رایگان ریاست جمهوری
- آدهانوم: حملات به بیمارستانها و کادر درمان غزه متوقف شود
پول بنز برای خودروی چینی
برخی معتقدند مونتاژ به دلیل قرابت بیشتر به تولید (نسبت به واردات) نفع بیشتری برای مملکت دارد، مخصوصا اینکه درجه اشتغالزایی آن نیز بالاتر است. در مقابل اما برخی نیز بر این باورند که واردات خودرو سهل الوصول تر است و منفعت بیشتری نصیب شهروندان می کند. حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو در گفت و […]

برخی معتقدند مونتاژ به دلیل قرابت بیشتر به تولید (نسبت به واردات) نفع بیشتری برای مملکت دارد، مخصوصا اینکه درجه اشتغالزایی آن نیز بالاتر است. در مقابل اما برخی نیز بر این باورند که واردات خودرو سهل الوصول تر است و منفعت بیشتری نصیب شهروندان می کند.
حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو در گفت و گو با اکوایران تاکید می کند که مونتاژ منافع چندانی برای مصرف گنندگان ندارد. به گفته وی، یکی از تبعات مونتاژ این است که خودروهای خارجی (چینی) به چند برابر قیمت جهانی به دست مشتریان ایرانی می رسند.
نسخه کامل در سایت:
واردات یا مونتاژ / چرخ خودرو با کدام میچرخد؟
خودروهای مونتاژی در حالی به خصوص طی یکی، دو سال گذشته سهم قابل توجهی از کارنامه تولید خودرو در ایران را به خود اختصاص دادهاند که برخی کارشناسان و فعالان خودرویی معتقدند مونتاژ ارزش افزوده چندانی برای کشور ندارد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.