امروز : یکشنبه, ۲۹ تیر , ۱۴۰۴
- وقوع ۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/۱۴ نفر مصدوم شدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- فیدان: نشانه هایی از پایان قریب الوقوع جنگ اوکراین وجود دارد
- مراسم بزرگداشت مادر «سید حسن نصرالله» در حرم کریمه اهل بیت
- رهبر انقلاب در دیدار با امیر قطر: منتظر اقدام قطر برای تحقق مطالبات ایران هستیم
- پس از فوت مشکوک یک جوان؛ تعطیلی مرکز نگهداری معلولان با دستور دادستانی
- لزوم کاشت درختان مثمر بومی در شوش
- سیگنال حذف ارز نیمایی بر بازار بورس
- روز قدس، نماد وحدت امت و فریاد حقطلبی در برابر ظلم و اشغالگری است
- بلاتکلیفی کشنده مهاجران در سرمای زمستان کاله فرانسه
پول بنز برای خودروی چینی
برخی معتقدند مونتاژ به دلیل قرابت بیشتر به تولید (نسبت به واردات) نفع بیشتری برای مملکت دارد، مخصوصا اینکه درجه اشتغالزایی آن نیز بالاتر است. در مقابل اما برخی نیز بر این باورند که واردات خودرو سهل الوصول تر است و منفعت بیشتری نصیب شهروندان می کند. حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو در گفت و […]

برخی معتقدند مونتاژ به دلیل قرابت بیشتر به تولید (نسبت به واردات) نفع بیشتری برای مملکت دارد، مخصوصا اینکه درجه اشتغالزایی آن نیز بالاتر است. در مقابل اما برخی نیز بر این باورند که واردات خودرو سهل الوصول تر است و منفعت بیشتری نصیب شهروندان می کند.
حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو در گفت و گو با اکوایران تاکید می کند که مونتاژ منافع چندانی برای مصرف گنندگان ندارد. به گفته وی، یکی از تبعات مونتاژ این است که خودروهای خارجی (چینی) به چند برابر قیمت جهانی به دست مشتریان ایرانی می رسند.
نسخه کامل در سایت:
واردات یا مونتاژ / چرخ خودرو با کدام میچرخد؟
خودروهای مونتاژی در حالی به خصوص طی یکی، دو سال گذشته سهم قابل توجهی از کارنامه تولید خودرو در ایران را به خود اختصاص دادهاند که برخی کارشناسان و فعالان خودرویی معتقدند مونتاژ ارزش افزوده چندانی برای کشور ندارد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.