» قضائی » پرونده‌های دارای متهم زندانی، باید فرصت کافی جهت معرفی کفیل یا وثیقه را داشته باشند
قضائی

پرونده‌های دارای متهم زندانی، باید فرصت کافی جهت معرفی کفیل یا وثیقه را داشته باشند

اردیبهشت 13, 1403 0

معاون قضایی دادگستری استان لرستان گفت: فرصت کافی به متهمان زندانی داده شود تا توانایی معرفی کفیل یا وثیقه را داشته باشند تا از ورود متهمان تحت قرار به زندان جلوگیری شود.

خبرگزاری میزان – در راستای اجرای دستورالعمل قانون احترام به آزادی‌های مشروع و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، هئیت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان بازدید کرد.

حمزه رضایی، معاون قضایی و دبیر هیئت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی دادگستری استان با اشاره به اهداف این هیئت، بیان داشت: این بازدید و جلسه در راستای ایفا نقش ذاتی قوه قضاییه که همان احیای حقوق شهروندی است، برگزار شد.

وی افزود: اعضای هیئت، با انجام نظارت و بازرسی‌های مختلف، تمامی امورات مربوط به مراجع قضایی و انتظامی، زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهند.

رضایی خاطر نشان کرد: این بازدید‌ها در جهت رفع نقایص و همچنین تقویت و توسعه نقاط قوت، انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: اعضای هیئت باید در اجرای وظایف محوله و نظارت قاطع و دقیق بر حسن اجرای قانون نظارت داشته باشند تا از هر گونه تضییع حقوق شهروندان جلوگیری به عمل آورند.

معاون قضایی و دبیر هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی گفت: در بازدید صورت گرفته از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان، بر تسریع در رسیدگی و پذیرش قرار‌های تامین که مورد توجه ریاست قوه قضاییه است، تأکید شد تا پرونده‌های دارای متهم زندانی، فرصت کافی جهت معرفی کفیل یا وثیقه را داشته باشند و از ورود متهمان تحت قرار به زندان جلوگیری به عمل آید و مقدمات کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانوادگی فراهم شود که البته آمار نشان می‌دهد دادگستری لرستان از ورود متهمان تحت قرار به زندان جلوگیری مطلوبی نسبت به سال‌های گذشته انجام داده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×