امروز : پنج شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۴
- جزییات آتشسوزی مهیب در کارگاه کفاشی خیابان جمهوری
- دستگیری سارق حرفهای منزل در پاسداران
- رهبر انقلاب: خونهایی که برای دفاع از حرم ریخته شده هدر نرفت
- حضور رئیس سازمان بازرسی در نشست هیات مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- سردار فدوی:رعبی که در دل دشمنان ماست از همه توانمندیها قویتر است
- برنامههای دهه کرامت در کشور با محوریت جوانان و نوجوانان برگزار می شود
- سکوت کارگران و بازنشستگان در برابر مشکلات
- گروگان گیری دختر ۱۶ ساله در تهران
- مدارس مازندران فردا تعطیل شد/ آخرین وضعیت فعالیت ادارات و بانکها
اجرای نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
وزیر آموزش و پرورش گفت: در فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید شده که همه دستگاهها و نهادها در اجرای این سند تکلیف دارند. خبرگزاری میزان – همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۱۲) با حضور در حسینیه امام خمینی […]

وزیر آموزش و پرورش گفت: در فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید شده که همه دستگاهها و نهادها در اجرای این سند تکلیف دارند.
خبرگزاری میزان – همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۱۲) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
یکی از موضوعاتی که در این دیدار مورد اشاره رهبر انقلاب قرار گرفت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پروش بود: «ما در گذشته، چند سال این سند تحوّل را گذاشتیم در کشو، درش را هم بستیم! هیچ تحرّکی انجام نگرفت، [لذا]ضرر کردیم. آن چند سالی که سند تحوّل جدّی گرفته نشد، پیشرفتی پیدا نکرد، ضرر کردیم. خب حالا بحمدالله شنیدم که سند، هم مورد بازنگری قرار گرفته، که رو به اتمام است و در حال نهایی شدن است، هم «نقشهی راه» برای اجرای آن آماده شده، که اینها همه مهم است. بخصوص این نقشهی راه برای اجرای سند خیلی مهم است؛ بدانیم این سند را چه جوری بایستی عمل کنیم که در تمام سطوح آموزشوپرورش اثر خودش را ببخشد؛ این خبر خوبی است. نگذارید وقفه ایجاد بشود و کار را به طور جدّی پیش ببرید.» ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
رسانه KHAMENEI.IR به همین مناسبت گفتوگویی با دکتر رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش داشته است که بخشی از آن را مشاهده میکنید.
رضا مرادصحرایی:
این سند، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، نه تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش. یکی از بازیگران این عرصه خود وزارت آموزش و پرورش است. فصل هشتم سند که نگاشت نهادی سند است، در بخشی تأکید دارد که همهی دستگاهها و نهادها بویژه رسانه ملّی در اجرای این سند تکلیف دارند.
وزیر آموزش و پرورش مکلف بوده است که سالی یکبار در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اقدامات سایر دستگاهها درباره سند گزارش بدهد. سال گذشته وقتی به شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش دادم به من گفته شد این نخستین گزارش وزرای آموزش و پرورش از اجرای سند است.
در آنجا از نداشتن چهار نگاشت سند بعنوان مشکلات اجرایی گفتم. نگاشت نهادی، چراکه در سند گفته است که باید نگاشت نهادی داشته باشد؛ نگاشت مدرسهای، یعنی سند وقتی به مدرسه میرود آنجا قرار است چه اتفاقی بیفتد؛ نگاشت حقوقی و قانونی و تقنینی، اجرای این سند به حدود ۲۰ قانون آییننامه یا مقرره نیاز دارد و یک نگاشت رسانهای هم لازم داشته است. در این سالیان هیچکدام از اینها متأسفانه تهیه نشده بود یا اگر هم تهیه شده بود جنبه قانونی پیدا نکرده بود.
کاری که ما انجام دادیم و تأکید شورای عالی انقلاب فرهنگی هم بود تهیه نقشه بود. نقشه مبتنی بر همه تجربههای پیشین است. برای تهیه آن سندی نبوده است که موجود باشد و از آن بهره نبرده باشیم. از همه وزرای پس از تدوین سند تحول بنیادین هم مستقیم و غیر مستقیم در نشستها مشورت گرفتهام و همه آنها دغدغهمند تحول بودند.
نقشه راه اجرای سند تحول در شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است. امروز اجرای این نقشه یک تکلیف ملّی است. یعنی سازمان اداری و استخدامی هر سال بر مبنای این نقشه دستگاههای همکار نظام تعلیم و تربیت را ارزشیابی خواهد کرد. سازمان برنامه و بودجه برمبنای این نقشه تخصیص اعتبار خواهد داد و این نقشه، راه را برای ما روشن کرده و اولویتهای هرسال مشخص شده است.
ترمیم سند هم لازم است و ضمیمهای برای این کار پس از اجرا در دورههای یکساله پیشبینی شده و توجه به فناوریهای نوین از جمله هوش مصنوعی در نقشه راه در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.