» قضائی » ورود دادستانی تهران به موضوع خشک شدن درختان منطقه چیتگر / توضیحات دیوان عدالت اداری در مورد ممنوعیت سلب امتیاز سیم‌کارت‌های بلااستفاده / نقض مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران درخصوص صدور پروانه ساختمانی هتل ۳۰ طبقه در ولنجک توسط دیوان عدالت اداری
قضائی

ورود دادستانی تهران به موضوع خشک شدن درختان منطقه چیتگر / توضیحات دیوان عدالت اداری در مورد ممنوعیت سلب امتیاز سیم‌کارت‌های بلااستفاده / نقض مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران درخصوص صدور پروانه ساختمانی هتل ۳۰ طبقه در ولنجک توسط دیوان عدالت اداری

خرداد 22, 1403 0

مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

دومین نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی کل کشور، توضیحات دیوان عدالت اداری در مورد ممنوعیت سلب امتیاز سیم‌کارت‌های بلااستفاده، ورود دادستانی تهران به موضوع خشک شدن درختان منطقه چیتگر، نقض مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران درخصوص صدور پروانه ساختمانی هتل ۳۰ طبقه در ولنجک توسط دیوان عدالت اداری، از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته بود.

خبرگزاری میزان – دومین نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی کل کشور،  توضیحات دیوان عدالت اداری در مورد ممنوعیت سلب امتیاز سیم‌کارت‌های بلااستفاده، ورود دادستانی تهران به موضوع خشک شدن درختان منطقه چیتگر، نقض مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران درخصوص صدور پروانه ساختمانی هتل ۳۰ طبقه در ولنجک توسط دیوان عدالت اداری و متلاشی کردن یک باند حرفه‌ای در استان گیلان با هوشمندی حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و قاضی اجرای احکام مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته بود.

مهمترین اخبار هفته

دومین نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی کل کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضاییه و خداییان رئیس سازمان بازرسی کشور برگزار شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اولویت سازمان بازرسی کشور برای مقابله با فساد گفت: سازمان بازرسی کشور، پیشگیری از سوء جریان و فساد به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است، به گونه‌ای که اقدامات پیشگیرانه بازرسی قابل قیاس با دستگاه دیگری نیست.

معاون اول قوه قضاییه نیز در این نشست، با اشاره به ضرورت اصلاح فرآیند‌ها و ساختار‌ها در دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: گزارش رئیس سازمان بازرسی درخصوص شناسایی ۲۱۳ گلوگاه فسادخیز دستاوردی بزرگ است.

مهمترین اخبار هفته

پس از انتشار رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در رابطه با ابطال مقرره سلب امتیاز سیم‌کارت در صورت عدم استفاده یا نپرداختن بدهی، حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در تشریح جزئیات رأی دیوان در رابطه با ممنوعیت سلب امتیاز سیم‌کارت‌های بلااستفاده، گفت: مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که منجر به سلب امتیاز سیم‌کارت‌ها و خطوط تلفن ثابت بلااستفاده می‌شد خلاف قانون بوده و قانون‌گذار هرگز چنین اجازه‌ای را به این کمیسیون نداده است.

وی در رابطه با نحوه جبران این خسارت‌ها، عنوان کرد: بر اساس قانون اگر سیم کارتی امکان اعاده دارد، شرکت مخابرات باید همان سیم کارت را به مالک اصلی برگرداند و اگر قابل اعاده نیست و به شخص دیگری واگذار شده باید مشابه همان سیم کارت یا خط تلفن را به متقاضیان برگرداند.

مهمترین اخبار هفته

دادستانی تهران در پی انتشار اخباری در مورد خشکاندن درختان منطقه چیتگر، هیئتی از کارشناسان رسمی دادگستری را برای بررسی این موضوع انتخاب کرد.

علی صالحی با اعلام این خبر، افزود: باتوجه به حساسیت امر و در راستای صیانت از انفال و ثروت‌های عمومی، دستور رسیدگی به علل خشک شدن درختان منطقه چیتگر با قید فوریت خطاب به دادسرای ناحیه ۳۷ (ویژه انفال) صادر شد.

دادستان تهران تصریح کرد: با توجه به اهمال صورت گرفته در سالیان متمادی و آسیب جدی به درختان مقرر شد هیئتی از کارشناسان رسمی مجرب دادگستری نسبت به بررسی علت خشک شدن درختان و نیز روش احیای بوستان مزبور اقدام کنند تا تدابیر قانونی در این مورد به عمل آید.

به گفته دادستان تهران، با توجه به تکالیف قانونی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره تهیه شناسنامه و پلاک‌کوبی کلیه درختان، مقرر شد این سازمان با قید فوریت نسبت به پلاک‌کوبی درختان بوستان چیتگر اقدام و آمار درختان پلاک‌کوبی شده و همچنین درختان خشک، سالم و دارای قابلیت بهبود را به صورت هفتگی به دادستانی تهران اعلام کند.

ورود دادستانی تهران به موضوع خشک شدن درختان منطقه چیتگر / توضیحات دیوان عدالت اداری در مورد ممنوعیت سلب امتیاز سیم‌کارت‌های بلااستفاده / متلاشی شدن یک باند حرفه‌ای در استان گیلان با هوشمندی حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و قاضی اجرای احکام

سازمان بازرسی کل کشور شکایتی را به طرفیت شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی در دیوان مطرح کرد که در این شکایت تقاضای ابطال بند ۸ مصوبه شماره ۴۳۵ مورخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ کمیسیون ماده ۵ شهر تهران راجع به صدور پروانه ساختمانی هتل ۴۲ طبقه (۳۰ طبقه مثبت و ۱۲ طبقه منفی) در منطقه ولنجک تهران شده بود.

دیوان عدالت اداری پس از بررسی موضوع، مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران درخصوص صدور پروانه ساختمانی هتل ۳۰ طبقه در ولنجک را به جهت عدم رعایت ضوابط و مقررات نقض کرد. با نقص مصوبه کمیسیون، حکم به ورود شکایت سازمان بازرسی صادر و مقرر شد کمیسیون مجددا طبق مقررات قانونی به موضوع رسیدگی کند.

مهمترین اخبار هفته

حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان لنگرود در استان گیلان با هوشمندی، اعضای باندی را که اقدام به جعل نامه و مختومه کردن چند پرونده کرده بودند، شناسایی کردند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×