» قضائی » هیئت صلح سرای مهر و امید شهرک گلستان اردبیل افتتاح شد
قضائی

هیئت صلح سرای مهر و امید شهرک گلستان اردبیل افتتاح شد

خرداد 22, 1403 0

رئیس حل اختلاف استان اردبیل از افتتاح هیئت صلح سرای مهر و امید شهرک گلستان در استان خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا با مشارکت معتمدین اختلافات حل و فصل و از طرح پرونده در دادگستری جلوگیری شود.

خبرگزاری میزان– با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین علوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس حل اختلاف استان اردبیل، سعید نوری سرپرست شورای حل اختلاف شهرستان اردبیل، الله‌وردی مولایی رئیس حفاظت اطلاعات حل اختلاف استان در جمع ریش سفیدان و متنفذین محله شهرک گلستان اردبیل طی مراسمی در مسجد فاطمه الزهرا (س) هیئت صلح موسسه سرای مهر و امید جهت صلح و سازش در پرونده‌های مربوط به محله شهرک گلستان با دستان صلح یاران آن محله، افتتاح و کار خود را شروع کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین علوی در مراسم افتتاح هیئت صلح محله گلستان اردبیل، اظهار کرد: دستگاه قضایی سعی می‌کند در رویکرد جدید، اختلافات مردم به دست خود مردم حل و فصل شود.

وی افزود: در همین راستا در مساجد هر محله هیئت‌های صلح با مشارکت معتمدین آن محل تشکیل می‌شود تا مشکلات و اختلافات حل و فصل شود و به این صورت از طرح پرونده در دادگستری جلوگیری شود.

رئیس حل اختلاف استان اردبیل عنوان کرد: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان اردبیل طرح و رسیدگی می‌شود که از این میزان ۱۳۰ هزار فقره پرونده توسط شورای حل اختلاف بررسی می‌شود که مطابق آمار‌ها بخش وسیعی از این پرونده‌ها با تلاش صلح یاران منجر به صلح و سازش می‌شود.

گفتنی است در پایان مراسم احکام پنج تن از صلح یاران هیئت صلح موسسه سرای مهر و امید شهرک گلستان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین علوی تقدیم آنان و به صورت رسمی از دفتر این هیئت مستقر در مسجد فاطمه الزهرا (س) رونمایی شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×