» قضائی » هنوز زندانیان مالی با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان زندان‌ هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

هنوز زندانیان مالی با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان زندان‌ هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خرداد 27, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر، سید اسدالله جولایی رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور اظهار کرد: ابتدای خردادماه امسال ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از خانواده زندانیان جرایم غیرعمد مبلغ ۵۳ میلیارد تومان به ستاد دیه اهدا کرد که با استفاده از این مبلغ زمینه آزادی ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان فراهم شد.

وی افزود: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تمام زندانیان واجد شرایط با بدهی زیر ۱۰۰ میلیون تا تاریخ یکم خرداد ماه آزاد شدند، اما این موضوع به معنی این نیست که تمام زندانیان مالی با بدهی زیر ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شده باشند بلکه بعد از بررسی پرونده‌ها، زندانیان واجد شرایط آزاد شدند. همچنین بعد از این تاریخ نیز به تعداد زندانیان مالی زندان‌ها اضافه شده است.

جولایی بیان کرد: زندانیان مالی برای اینکه بتوانند از کمک ستاد دیه استفاده کنند باید دارای شرایطی باشند به عنوان مثال پرونده کیفری نداشته باشند.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور ادامه داد: در حال حاضر زندانیان نیازمند کمک خیرین در زندان‌های وجود دارند و خیرین نیز برای کمک به آزادی آن‌ها به ستاد دیه مراجعه می‌کنند.

جولایی بیان کرد: ستاد دیه پرونده‌های زندانیان را مدیریت می‌کند و این گونه نیست که بدهی زندانیان با هر مبلغی را پرداخت کند. اول سراغ شاکی پرونده می‌رویم و تا جایی که امکان داشته باشد از شاکی رضایت می‌گیریم بعد، زندانیان به دادگاه در خواست اعسار می‌دهند. سپس آورده محکوم را جمع‌آوری می‌کنیم تا ببینیم خود زندانی چقدر می‌تواند پرداخت کند. سپس بر اساس جدول تعیین شده مبلغی را نیز بر عهده ستاد دیه می‌گذارند تا به این ترتیب زمینه آزادی یک زندانی مالی فراهم می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌ها زیاد است و از یک ماه گذشته و بعد از کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مجدد ورود به زندان داشته‌ایم.

جولایی گفت: هموطنان برای آزادی زندانیان غیرعمد می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ستاد دیه کشور به نشانی www.ipro.ir در این اقدام حسنه مشارکت کنند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×