» قضائی » همکاری دادگستری و نیروی انتظامی استان البرز در پیشگیری از جرایم/ اتاق وضعیت رصد جرایم تشکیل می‌شود 
قضائی

همکاری دادگستری و نیروی انتظامی استان البرز در پیشگیری از جرایم/ اتاق وضعیت رصد جرایم تشکیل می‌شود 

خرداد 17, 1403 0

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از کاهش ۳۵ درصدی سرقت در استان در نتیجه همکاری با نیروی انتظامی خبر داد.

خبرگزاری میزان– در جلسه‌ای که با حضور سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی استان البرز و فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز برگزار شد، بر ارتقای همکاری‌های فی مابین و همگرایی در اجرای برنامه‌های مشترک جهت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی تأکید شد.

نجف‌نیا در این نشست که در دفتر فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های نیروی انتظامی در تحقق اهداف پیشگیرانه، بر همکاری هر چه بیشتر بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تأکید و بیان کرد: رویکرد ما در مقوله پیشگیری، مبتنی بر تعامل همه جانبه با نیروی انتظامی و کلیه دستگاه‌هایی است که در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش دارند.

وی افزود: کاهش ۳۵ درصدی وقوع انواع سرقت در تعطیلات سال جدید در استان البرز و کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف در استان، از جمله دستاورد‌های مهمی است که ماحصل همراهی و تعامل خوب فراجا با دستگاه قضایی استان البرز است.

در این نشست در مورد اجرای برنامه‌های معطوف به کاهش فرصت‌های جرم و افزایش هزینه و خطر ارتکاب جرم برای مجرم مانند ایجاد نگهبان محله، گشت‌های رضویون، جمع‌آوری مالخرها، نظارت بر مجرمان حرفه‌ای آزاد شده از زندان بحث و تبادل نظر شد و همکاری در تشکیل و تقویت اتاق وضعیت جهت رصد مستمر آماری جرایم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی استان البرز در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×