» قضائی » همکاری بیمه‌ها با دستگاه قضایی موجب صیانت از حقوق قانونی بیمه‌گذار و بیمه‌گر می‌شود
قضائی

همکاری بیمه‌ها با دستگاه قضایی موجب صیانت از حقوق قانونی بیمه‌گذار و بیمه‌گر می‌شود

اردیبهشت 6, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن اشاره به اهمیت خدمات بیمه‌ای در حفظ سلامت و آرامش جامعه گفت: تعامل و همکاری بیمه‌ها با دستگاه قضایی موجب صیانت از حقوق قانونی بیمه گذار و بیمه گر می‌شود.

خبرگزاری میزان- نشست مشترک رئیس کل دادگستری ایلام و شورای معاونین دادگستری استان با شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای استان در سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی حوزه ریاست دادگستری ایلام برگزار شد.

 عمران علی‌محمدی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت خدمات بیمه‌ای در حفظ سلامت و آرامش جامعه اظهار داشت: تعامل و همکاری بیمه‌ها با دستگاه قضایی موجب صیانت از حقوق قانونی بیمه گذار و بیمه گر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: تحقق برخی از اهداف سند تحول و تعالی دستگاه قضایی که اخیرا از سوی ریاست محترم قوه قضاییه ابلاغ شد بدون همکاری و هماهنگی بیمه‌ها مقدور نیست و سیاست‌های صنعت بیمه باید هماهنگ با برنامه‌های سند تحول و تعالی قوه قضاییه مانند قضا زدایی، کاهش ورودی پرونده و کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های عمومی و پرونده‌های بیمه‌ای باشد.

وی در ادامه برخی از اقدامات دادگستری استان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در استان را تشریح کرد و گفت: در حوزه بیمه‌ها نیز باید با تغییر نگاه و توجه ویژه به مقوله پیشگیری در راستای رفع مشکلات مردم قدم برداریم.

علی‌محمدی افزود: تلاش ما در دستگاه قضایی استان بر این است تا به گونه‌ای به پرونده‌های قضایی بیمه‌ها رسیدگی کنیم که ضمن توجه به اصل حمایتی بودن صنعت بیمه، حقوق بیمه گذار و بیمه‌‎گر به صورت کامل رعایت شود.

رئیس کل دادگستری ایلام از تشکیل هزار و ۶۳۲ پرونده قضایی بیمه‌ای در سال ۱۴۰۲ در دادگستری استان خبر داد و گفت: لازمه شکوفایی صنعت بیمه توجه ویژه به قوانین مربوطه، اجرای کامل تعهدات، تکریم ارباب رجوع و تلاش در راستای رفع مشکلات مردم است.

در این نشست همچنین تعدادی از اعضای شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×