» قضائی » نظرات متقن کارشناسان موجب صدور آرا منطبق با واقع را فراهم می‌کند
قضائی

نظرات متقن کارشناسان موجب صدور آرا منطبق با واقع را فراهم می‌کند

اسفند 28, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: نظرات عالمانه، صحیح و متقن کارشناسان، موجبات صدور آرا منطبق با واقع را فراهم می‌سازد.

 خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی در جلسه استماع عملکرد سالانه مرکز و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان در سالن شهدای هفتم تیر، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: از برکات ارزشمند این ماه خودسازی است. به عبارتی با اندیشیدن در اعمال، رفتار و کردار سالیانه خویش، قصد جلب رضایت باری تعالی در ارائه خدمت به بندگان را می‌توان شناسایی و جستجو کرد.

وی افزود: رمز ماندگاری و استقامت و البته ایجاد یک رفتار پسندیده پس از پایان یافتن ماه مبارک رمضان، حُسن خلق است. با غنیمت شمردن لحظات این ماه و افزایش سعه صدر می‌توان بیشترین بهره برداری لازم را بدست آورد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان پس از مشاهده گزارش عملکرد روسای مرکز و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان در سال جاری افزود: فعالیت‌های انجام شده مؤید حرکت بر مدار پیشرفت است. حفظ دستاورد ها، تقویت نقاط قوت، کاهش نقات ضعف و استقرار رویه‌های واحد و صحیح بایستی مورد توجه قرار گیرد.

عبدالهی با اشاره به سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در کنار قوه قضائیه مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: باید رویه‌ها به سَمتی باشد که احیا و احقاق حقوق مردم به درستی، در چارچوب قانون و با سرعت مناسب کسب و در نهایت ابطال باطل رقم بخورد. مرکز و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان سمنان هم می‌توانند در این مسیر نقش بسزایی ایفا کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ابهام زدایی در مسیر فرایند دادرسی را از مهمترین وظایف این نهاد‌ها دانست و افزود: نظرات عالمانه، صحیح و متقن کارشناسان را می‌توان مبنای صدور آراء قضایی متقن به شمار آورد تا با رفع ابهامات، آرای قضایی از خدشه دار شدن مصون بماند.

وی تصریح کرد: نباید در موضوعات مشترک، نظرات کارشناسان دارای تفاوت چمشگیر و غیر معقول باشد؛ بلکه با افزایش و استمرار دوره‌های آموزشی ضروری، تجزیه و تحلیل نظریات و علت یابی صدور نظرات متفاوت، به کیفیت فرایند دادرسی کمک کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه از حضار مطالبه کرد: با ظرفیت و پشتکاری که در مسئولین امر مشاهده می‌شود امید است در سال آینده موضوع کمبود کارشناس در برخی از رشته‌ها به ویژه امور ثبتی، راه و ساختمان، و اصالت خط مرتفع شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسئول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان به گزارشی از اقدامات سالانه پرداخت و گفت: استان سمنان در زمره استان‌های پیشرو در بهره برداری از سامانه ارجاع هوشمند به کارشناس است و در مسیر بهبود فرایند عملکرد کارشناسان از هیچ حمایت و پیگیری قانونی و ایجاد مسیر برای گشایش در امور مراجعین کوتاهی به عمل نخواهد آمد.

در این جلسه مجید نظری رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان و روح الله ملک جعفریان رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان هر کدام به صورت جداگانه عملکرد نهاد‌های متولی را به سمع و نظر رئیس کل دادگستری استان سمنان رساندند.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×