» قضائی » نشست تخصصی صلح یاران شمیم رضوی کردستان برگزار شد 
قضائی

نشست تخصصی صلح یاران شمیم رضوی کردستان برگزار شد 

بهمن 8, 1402 0

در راستای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲، موضوع ترویج اطلاع‌رسانی چشم‌انداز ۵ ساله حل اختلاف و مدیریت و هدایت ارجاع پرونده به صلح یاران با حضور معاون حل اختلاف کردستان و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، صلح یاران طرح شمیم رضوی مستقر در مجتمع قضایی خانواده و مسئول دبیرخانه ستاد صبر جلسه‌ای تشکیل شد. 

خبرگزاری میزان -در راستای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲، موضوع ترویج اطلاع‌رسانی چشم‌انداز ۵ ساله حل اختلاف و مدیریت و هدایت ارجاع پرونده به صلح یاران و ایجاد هیئت‌های مختلف صلح، با حضور معاون حل اختلاف کردستان و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، صلح یاران طرح شمیم رضوی مستقر در مجتمع قضایی خانواده و مسئول دبیرخانه ستاد صبر جلسه‌ای تشکیل شد.  

در این جلسه درباره نحوه فعالیت و شناسایی نقاط ضعف و قوت ارجاع پرونده به صلح یاران از طریق شعبات و برگزاری جلسه با مسئولین اجرایی و مسئولین ارجاع و برگزاری جلسات وپیگیری هدایت صحیح در پرونده‌های حقوقی و کیفری به صلح یاران بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

بهادر اسدی سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان در این جلسه اظهار داشت: همیشه و درهمه حال احقاق حق مهمتر از مصالحه‌ای است که در یک پرونده بوجود می‌آید، زیرا مصالحه‌ای که با سازش صورت می‌گیرد چنانچه حق ضایع گردد و به صاحب حق نرسد اساساً معقول و مؤثر نیست همچنان که خداوند خود در قرآن می‌فرماید حق و صاحب حق را مشخص سپس بین آن‌ها سازش کنید واز صاحب حق بخواهید که عفو و گذشت کند، لذا باید به این نکته توجه شود و مد نظر باشد. 

وی افزود: البته اگر چه وظیفه و کار مصلحین اصلاح ذات‌البین است، اما در قدم اول می‌توان از وقوع جرم پیشگیری کرد چرا که پیشگیری به مراتب راحت‌تر و قابل درمان است تا اینکه جرمی اتفاق بیفتد و سپس بخواهیم به آن ورود کنیم و اختلافی را حل کنیم و این برمی‌شود به آسیب‌های جامعه که باید شناسایی و با برنامه مدون نسبت به بررسی آن اقدامات لازم صورت گیرد؛ که در این راه مشارکت آحاد مردم و نهاد‌های مردمی ومعتمدین را می‌طلبد. 

 اسدی تاکید کرد: با توجه به وظیفه خطیر و سنگین صلح یاران و مصلحین رعایت نکات وجوانب لازم قانونی در این خصوص مورد نظر است تا از هر گونه شک و شبهه‌ای جلوگیری شود و شان و منزلت مصلحین و صلح یاران و همچنین مراجعین محترم حفظ شود. 

وی افزود: اکنون که مصلحین وحکمین قرآنی به پرونده‌های خانواده ورود پیدا می‌کنند لازم است که صبورانه نسبت به حل مشکل و مصالحه بین طرفین پرونده (زن و شوهر) اقدام و حریم خصوصی خانواده‌ها و اسرار آن‌ها حفظ و رعایت شود.

 در ادامه نیز هر کدام از مصلحین و صلحیاران طرح شمیم رضوی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص فعالیت در مجتمع قضایی خانواده سنندج به عنوان طرح شمیم رضوی پرداخته وانتظار همکاری بیشتر از ناحیه همکاران و مجموعه دادگستری را داشتند. 

در پایان از هر ۸ نفر صلح یار و مصلح در مجتمع قضایی خانواده سنندج تقدیر شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×