» قضائی » نرخ سازش زوجین در استان‌هایی که سامانه مسیر راه‌اندازی شده افزایش داشته است
قضائی

نرخ سازش زوجین در استان‌هایی که سامانه مسیر راه‌اندازی شده افزایش داشته است

اسفند 2, 1402 0

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی از افزایش نرخ سازش زوجین در استان‌هایی که سامانه مسیر راه‌اندازی شده است، خبر داد.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی در آیین تحلیف ۸۱ نفر از مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، با اشاره به نرخ نگران کننده طلاق در کشور با وجود فرهنگ دینی و ملی که خدشه‌دار شدن خانواده را برنمی‌تابد، گفت: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین اهداف دشمن برای ضربه زدن به ملت بزرگ ایران، هدف‌گیری حوزه خانواده است.

وی با تأکید بر اینکه خانواده قوی توسعه پایدار کشور و رشد هم افزار و سازنده را موجب خواهد شد، افزود: مداخلات در حوزه خانواده بسیار زمان بر است، لذا این مداخلات بایستی عمیق و دقیق باشد. در سال ۱۳۹۱ قانون‌گذار تکلیفی را بر عهده قوه قضاییه گذاشت و آن هم راه اندازی مراکز مشاوره خانواده به صورت تخصصی و همکاری دادگاه‌های خانواده برای پیشگیری از طلاق و ارائه مشاوره هدفمند برای اصلاح زوجین و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها بود.

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ادامه داد: از سال ۱۳۹۸ با آغازه دوره تحول قوه قضاییه این حوزه هم دچار تحول شد و فرایند جذب مشاوران خانواده به طور ویژه آغاز شد و تا کنون بیش از دو هزار مشاور در قالب ۴۰۰ مرکز مشاوره خانواده، مراحل جذب و بکارگیری را طی کرده‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: امروز با رونمایی از سامانه مسیر به صورت دقیق و نظارت پذیر کلیه فرآیند‌های مشاوره تحت نظارت و ارزیابی ویژه قرار می‌گیرد، در سامانه مسیر همه تراکنش‌های مالی و همه آنچه بین مراجع و مشاور رخ می‌دهد شفاف خواهد بود و در واقع همه فعالیت‌های مالی و خدمات حرفه‌ای مشاوران نظارت پذیر خواهد شد.

معاون مرکز مشاوره خانواده قوه قضاییه از افزایش نرخ سازش زوجین در استان‌هایی که سامانه مسیر راه اندازی شده خبر داد و اظهار داشت: با توجه به آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده، هر خانواده‌ای که توسط مشاور احیا می‌شود و هر زوجی که به زندگی برمی گردند، گویا بشریّت را نجات داده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×