» قضائی » موانع اولین تولید‌کننده انحصاری محصولات سلامت محور با ورود سازمان بازرسی برداشته شد/ تخصیص ۶ میلیون دلار ارز به متقاضی برای تأمین مواد اولیه
قضائی

موانع اولین تولید‌کننده انحصاری محصولات سلامت محور با ورود سازمان بازرسی برداشته شد/ تخصیص ۶ میلیون دلار ارز به متقاضی برای تأمین مواد اولیه

اسفند 12, 1402 0

مشکلات پیش روی اولین تولیدکننده انحصاری محصولات سلامت محور در کشور با ورود سازمان بازرسی کل کشور رفع شد.

خبرگزاری میزان – احمد نظری مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور از رفع مشکلات پیش روی اولین تولیدکننده انحصاری محصولات سلامت‌محور در کشور با ورود این سازمان خبر داد.

وی در رابطه با مشکلات این شرکت دانش بنیان گفت: شرکت دانش‌بنیان «آتا طب‌سان» به عنوان اولین تولیدکننده انحصاری محصولات سلامت‌محور چندی قبل با طرح موضوعی از طریق درگاه ۱۳۶ رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری به علت عدم تخصیص به موقع ثبت سفارش‌های انجام شده، برای تامین ارز مورد نیاز جهت واردات و تهیه مواد اولیه برای تولید محصولات خود دچار مشکل شده است.

نظری بیان کرد: پس از وصول شکواییه شرکت مبنی بر کمبود محصول در کشور و تعلل در تخصیص ارز برای ثبت سفارش واردات مواد اولیه و ارجاع موضوع به دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملّی، رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت و چندین جلسه با مدیرعامل شرکت برگزار شد.

مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری جلسه مشترک با مدیران اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و درمان در دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری، مشکل تخصیص ۶ میلیون دلار ارز به متقاضی برای تأمین مواد اولیه مرتفع شد.

به گفته نظری با این اقدام از واردات محصولات بی کیفیت مشابه وارداتی و همچنین خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

بر پایه این گزارش، شرکت دانش‌بنیان آتا طب سان، اولین تولید کننده انحصاری محصولات سلامت‌محور در کشور مشتمل بر ۱۲ قلم ایمپلنت‌های مخصوص که برای جراحی بیماران نیازمند دچار ضایعه نخاعی استفاده می‌شوند، است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×