امروز : پنج شنبه, ۲ مرداد , ۱۴۰۴
- مصدومان چهارشنبه پایان سال در تبریز
- تشکیل پرونده قضایی برای مقصران وقوع سیل در مشهد
- تحلیل اتریوم برای سهماهه جاری/ آیا قیمت ETH به ۳,۲۰۰ دلار خواهد رسید؟
- ربودن دختر نوجوان از سوی خواستگار شرور
- زندگی با آیههای قرآن در مجالس ماه رمضان تبیین شود
- شهروندان تهرانی از پارک دوبل و توقف اطراف شعب خودداری کنند
- بررسی بازار نوظهور ارز توافقی
- موضعگیری کرملین علیه اظهارات اخیر رئیسجمهور فرانسه
- افزایش شمار جمعیت مهاجران بینالمللی به ۲۸۴ میلیون نفر
منطقه ۲۲ یا کارگاه برجسازی؟
این عکس را روز گذشته یک شهروند ساکن منطقه ۵ تهران ارسال کرد و درباره آن، توضیحاتی ارائه داد. به گزارش دنیای اقتصاد، این شهروند تهرانی ساکن یک آپارتمان ۶۰ مترمربعی در یکی از محلههای منطقه ۵ تهران است؛ ساختمانی ۱۵ ساله که از نگاه او، هنوز قدیمی نشده است، اما بخاطر مساحت محدود محل […]

این عکس را روز گذشته یک شهروند ساکن منطقه ۵ تهران ارسال کرد و درباره آن، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش دنیای اقتصاد، این شهروند تهرانی ساکن یک آپارتمان ۶۰ مترمربعی در یکی از محلههای منطقه ۵ تهران است؛ ساختمانی ۱۵ ساله که از نگاه او، هنوز قدیمی نشده است، اما بخاطر مساحت محدود محل سکونت و سالخوردهشدن ساختمان، قصد داشته به منطقه ۲۲ مهاجرت کند تا آپارتمانی بزرگ با سن بنای کمتر خریداری کند.
اما به محض ورود به منطقه ۲۲ برای «شروع جستجوی ملکی»، با این تصویر که «انبوهی از برجهای در حال ساخت جلوی دید منطقه را سلب کرده است» مواجه میشود.
این شهروند اعلام کرد، تعداد برجهای ساختمانی در منطقه ۲۲ به قدری زیاد است که «منظره شهر» را در خود حل کرده است و قرار نیست از جایی که «محله مسکونی» است به جایی بیایم که «شهر نیست، بلکه پر از کارگاه ساختمانسازی شده است».
منطقه ۲۲ از اوائل دهه ۹۰ زیر بار گسترده برجسازی شامل مسکونی و مال (تجاری) رفت. همان زمان گروهی از کارشناسان شهری نسبت به «انحراف منطقه ۲۲ از کارکرد اصلیاش که قرار بود منطقه تفریحی و توریستی پایتخت شود» هشدار دادند.
امروز ابعاد ساختمانسازی از «رسیدگی به وضعیت شهری منطقه» فراتر رفته است، اتوبانهای مسدود یا ناقص، فضاهای شهری فاقد حس سرزندگی و مالهایی که افراد را برای فروشگاهگردی از جاهای دیگر پایتخت به این منطقه میآورد.
ساکنان منطقه ۲۲ برای رفت و آمد بین خانه و محل کار، مجبور به ماندن در ترافیکهای طاقتفرسا در اتوبانهای حکیم و همت هستند.
ظرفیت مترو و ایستگاههای آن نیز جوابگو نیست.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.