» قضائی » مقصران حادثه اتوبوس سمنان – مهدیشهر به دادسرا احضار شدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

مقصران حادثه اتوبوس سمنان – مهدیشهر به دادسرا احضار شدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بهمن 8, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، محمدجعفر عبداللهی در جریان عیادت سه ساعته و شبانه از مصدومان سانحه واژگونی مرگبار اتوبوس حامل کارگران یک واحد صنعتی در جاده سمنان-مهدیشهر، افزود: سازمان اتوبوس‌رانی به علت به‌کارگیری وسیله نقلیه ناایمن و راننده اتوبوس نیز به علت ناتوانی در کنترل خودرو مقصر شناخته شدند.

وی تاکید کرد: احضار شبانه اشخاص حقیقی و حقوقی مسئول در این حادثه انجام و از آنجایی که اتوبوس‌های شهری، مجوز تردد بین‌شهری را ندارند با مقصران مطابق با موازین برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به سرعت عمل اورژانس دانشگاه علوم پزشکی و پلیس راه سمنان برای رسیدگی به حال حادثه‌دیدگان اشاره و خاطرنشان کرد: به دفعات در بازدیدهای مختلف از واحدهای صنعتی و جلسات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در استان سمنان به مسئولان مربوطه اهمیت حفظ جان و ایمنی کارگران زحمت‌کش مورد تاکید قرار گرفته است و دستگاه قضائی استان سمنان با مسببان این گونه حوادث برخورد بازدارنده را در دستور کار دارد.

عبداللهی با همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان و مصدومان این حادثه گفت: به محض وقوع حادثه به مسئولان قضائی مرکز استان و شهرستان مهدیشهر دستور داده شد، ضمن حضور در محل وقوع حادثه ابعاد سانحه شامل مجوز تردد اتوبوس، ایمنی وسیله نقلیه، سلامت روحی و روانی راننده، توانایی کنترل اتوبوس توسط راننده و رعایت سرعت مجاز، بررسی و نتایج حاصله گزارش شود.

وی ادامه داد: نظریه اولیه پلیس راه استان سمنان حکایت از آن دارد که راننده و سازمان اتوبوس‌رانی مربوطه هرکدام به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شدند که نظریه افسر کارشناس قابل اعتراض است.

به گزارش مهر، در حادثه واژگونی اتوبوس کارگران یک کارخانه کفش سازی در سمنان سه نفر جان خود را از دست دادند و ۱۲ نفر هنور در بیمارستان بستری هستند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×