اخبار ویژه حمایت‌آنلاین
« حمایت‌آنلاین، حامی همه مردم ایران »
Monday, 9 June , 2025
امروز : دوشنبه, ۱۹ خرداد , ۱۴۰۴
حمایت آنلاین: »
شناسه خبر : 48666
  پرینت خانه » قضائی تاریخ انتشار : 10 جولای 2024 - 10:36 | 25 بازدید | ارسال توسط :

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی:دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعات حضوری به مراکز قضایی تشکیل شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی در همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعان حضوری به مراکز قضایی و ارتقای دقت و صحت در رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد شده است. خبرگزاری میزان – سیدامیر مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع […]

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی:دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعات حضوری به مراکز قضایی تشکیل شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی در همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعان حضوری به مراکز قضایی و ارتقای دقت و صحت در رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد شده است.

خبرگزاری میزان – سیدامیر مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی در همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان در مشهد گفت: قوه قضاییه در سال‌های اخیر رویکرد پیشگیرانه را در دستورکار قرار داده و به دستاورد‌های بزرگی هم رسیده است. عملکرد مراکز مشاوره سند آشکار این ادعاست و این مراکز باید با دفاتر خدمات الکترونیک به هم افزایی برسند.

سیدامیر مرتضوی با بیان این مطلب افزود: براساس سند تحول و تعالی قوه قضاییه، ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعات حضوری به مراکز قضایی و ارتقای دقت و صحت در رسیدگی به پرونده‌ها بوده بنابراین سردفترداران مکلف به التزام دائمی به این اصل هستند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خراسان رضوی نیز در سخنانی گفت: توسعه زیرساخت‌های فناوری در رسیدگی به پرونده‌ها از جمله مسائل راهبردی در سند تحول قضایی کشور است و تغییراتی حاصل شده تا ضمن توسعه خدمات، شفافیت و رضایتمندی مردم از اطاله دادرسی هم جلوگیری شود.

علی ثابتی تصریح کرد: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سال‌های اخیر توانسته اند بخش زیادی از مراجعات حضوری و اتلاف وقت مردم در دادگاه‌ها را به صورت مجازی کاهش دهند. با این حال، دستگاه قضا اراده دارد تا همچنان طیف گسترده تری از خدمات را بر بستر‌های برخط ارائه دهد و به همین دلیل، چشم انداز فعالیت مراکز خدمات الکترونیک در آینده پرفروغ‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/



منبع

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

دو + 4 =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.