» قضائی » مسئولان قضایی استان فارس با ۱۹۶ نفر از مراجعان دیدار کردند
قضائی

مسئولان قضایی استان فارس با ۱۹۶ نفر از مراجعان دیدار کردند

بهمن 8, 1402 0

مسئولان قضایی استان فارس در جریان ملاقات عمومی هفتگی با ۱۹۶ نفر از مراجعان دیدار کردند.

خبرگزاری میزان-در ملاقات عمومی امروز رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان مرکز استان و رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز به درخواست ۱۹۶ نفر از مراجعان رسیدگی و دستورات بررسی و پیگیری در چارچوب مقررات صادر شد.

در جلسه امروز حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن ملاقات حضوری با ۹۲ تن از مراجعان و استماع مشکلات آنان به تقاضا‌های مطروحه پاسخ داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از موارد مطرح شده در تقاضای مراجعان ناشی از عدم وجود آگاهی‌های حقوقی و تصمیمات بدون مشاوره با متخصصین است، گفت: متاسفانه بی توجهی به مشاوره‌های حقوقی و عدم آگاهی کامل از قانونی باعث می‌شود بسیاری از مراجعان به آراء قطعیت یافته دادگاه‌ها اعتراض کنند و خواهان طرح موضوعاتی مانند استفاده از ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری باشند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های قانونی اعتراض به آراء قطعی مانند ماده ۴۷۷ تحت شرایط خاصی که در قانون پیش بینی شده است امکان پذیر است گفت: غالب تقاضا‌های مطرح شده با این عنوان با قانون مطابقت ندارد و غیر قابل استماع است.

رئیس کل دادگستری فارس در حاشیه سی و سومین دیدار عمومی از ارجاع بیش از بیست تقاضای مطرح شده در دیدار‌های عمومی امروز در مورد استفاده مددجویان از تسهیلات قانونی با نظر مساعد به واحد‌های اجرای احکام و همچنین کمیسیون عفو و بخشودگی استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود در حاشیه دیدار چهره به چهره امروز با مراجعان با بیان اینکه دستگاه قضایی یکی از سازمان‌هایی است که بیشترین مراجعات مردمی را داراست گفت: در سند تحول قوه قضاییه برنامه‌هایی جهت ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات قضایی و رضایتمندی مراجعان تدوین و ابلاغ شده است که با تنظیم دستور العمل‌های استانی، ساختار برگزاری جلسات ملاقات‌های عمومی و پذیرش مراجعات عمومی و اخذ بازخورد از میزان رضایت مندی مراجعان به رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی ابلاغ شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تأکید بر اصلاح الگو‌های رفتاری مردم در خصوص اخذ مشاوره‌های تخصصی حقوقی تصریح کرد: برای دستیابی به این امر مهم تعاملاتی در حوزه اطلاع رسانی با نهاد‌های مسئول از گذشته وجود داشته است و در تلاش هستیم که دایره برنامه‌های آگاهی بخشی حقوقی را با همکاری نهاد‌های مسئول گسترده‌تر کنیم.

همچنین در جلسات دیدار‌های عمومی امروز مسئولان قضایی استان فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با ۴۸ نفر و رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز نیز ۵۶ نفر از مراجعان ملاقات و درخواست‌های آنان را بررسی کردند.

گفتنی است ملاقات‌های عمومی و چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان، مسئولان قضایی در شیراز و کلیه روسا و دادستان‌های حوزه قضایی در استان فارس به صورت متمرکز در روز‌های سه شنبه هر هفته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×