» قضائی » مسئولان قضایی استان تهران به مشکلات حقوقی و قضایی ۳۲۳ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
قضائی

مسئولان قضایی استان تهران به مشکلات حقوقی و قضایی ۳۲۳ نفر از مراجعان رسیدگی کردند

تیر 24, 1403 0

معاون قضایی رئیس کل در امور ارتباطات و ملاقات‌های مردمی دادگستری استان تهران از ملاقات بی‌واسطه ۳۲۳ نفر از مراجعان در برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادگستری استان تهران خبر داد.

خبرگزاری میزان-سید مهدی رستگاری معاون قضایی رئیس کل در امور ارتباطات و ملاقات‌های مردمی دادگستری استان تهران گفت: برنامه ملاقات مردمی مسئولان قضایی دادگستری استان تهران هر هفته و با هدف استماع بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضایی و دیدار چهره به چهره با مردم در جهت افزایش عدالت اجتماعی با حضور رئیس کل دادگستری، قائم مقام و معاونان و مسئولان قضایی استان تهران برگزار می‌شود.

سید مهدی رستگاری گفت در برنامه ملاقات مردمی این هفته دادگستری استان تهران ۲۲ نفر از معاونین قضایی دادگستری به همراه قائم مقام رئیس کل با ۳۲۳ نفر از مراجعان دیدار و گفتگو کردند.

وی افزود: برگزاری ملاقات‌های مردمی در گسترش عدالت اجتماعی و افزایش دسترسی مردم به مسئولان قضایی موثر است و مورد تاکید ریاست قوه قضاییه و همچنین جز برنامه‌های مهم رئیس کل دادگستری استان تهران است که به صورت مستمر مورد پیگیری قرار دارد.

معاون قضایی رئیس کل در امور ارتباطات و ملاقات‌های مردمی دادگستری استان تهران گفت: تسریع در رسیدگی به پرونده‌های جریانی، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، تخفیف در مجازات ها، تسریع در اجرای احکام صادره، درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط و پابند الکترونیک برای زندانیان از مهمترین مسائل و درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان بود که در ملاقات با مسئولان قضایی دادگستری استان تهران ارائه شده است.

سید مهدی رستگاری با تاکید بر اینکه شهروندان برای ثبت درخواست ملاقات با رئیس کل و معاونین قضایی دادگستری استان تهران از طریق درگاه «سامانه ارتباطات مردمی دستگاه قضایی» به نشانی www.Same.eadl.ir مراجعه کنند، گفت: برای پیگیری و دریافت نتیجه مناسب در خصوص پرونده‌های قضایی خلاصه روند پرونده و گزارشی از اقدامات صورت گرفته به مسئولان قضایی ارائه می‌شود تا دستورات و ارشادات قضایی به صورت مناسب‌تر ارائه شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×