» قضائی » مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان قم راه‌اندازی شد
قضائی

مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان قم راه‌اندازی شد

خرداد 28, 1403 0

مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان قم راه اندازی و  ۴۷ نفر از مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با قرائت سوگندنامه، پروانه فعالیت خود را دریافت کردند.

خبرگزاری میزان – مراسم تحلیف ۴۷ مشاور خانواده قوه قضاییه با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان قم، برگزار و سه مرکز با مجوز مشاوره در استان رونمایی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی در این مراسم گفت: حتی در کشور‌های پیشرفته که شاهد گسست خانواده‌ها هستیم نیز تلاش‌های دولت در جهت حفظ این بنیاد مهم و زیرساختی است.

وی ادامه داد: امروز حتی توسعه اقتصادی نیز در گروی بنیان خانواده است و مشاغل خانوادگی در اقتصاد نقش قابل توجهی دارد.

ابراهیمی گفت: با اقداماتی که از سال ۱۳۹۸ در راستای حمایت از حقوق خانواده در قوه قضاییه آغاز شد، شاهد ورود و مداخله تخصصی‌تر در دعاوی خانواده هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی ادامه داد: ماهیت دعاوی خانواده با سایر پرونده‌ها متفاوت است و نیاز به رسیدگی‌های تخصصی با در نظر گرفتن مسائل روانشناختی و شناخت خانواده دارد تا به صلح و سازش و بازگشت به روابط سالم‌تر هدایت شود و در صورت عدم سازش، پیامد‌های منفی ناشی از جدایی کاهش یابد.

وی گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۱۰۰ مشاور خانواده در کشور پس از گذراندن فرایند‌های لازم و دقت و ملاحظات قانونی، از سوی قوه قضاییه مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند که باتوجه به فراهم شدن زیرساخت‌های الکترونیکی و ارجاع هوشمند، امیدواریم شاهد تحولی در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دعاوی حوزه خانواده باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس دادگستری استان قم نیز افزود: فردی که به عنوان مشاور خانواده انتخاب می‌شود نیز تکالیف و رسالت سنگینی به عهده دارد و باید توانایی ورود به یک اختلاف، کشف عامل یا عوامل اختلال در رابطه و مرتفع کردن آن را داشته باشد.

وی ادامه داد: مشاوران خانواده علاوه بر تخصص علمی باید از خصوصیات دیگری همچون صداقت، رازداری، امانت‌داری و اخلاق‌مداری که دارای الزامات گسترده‌ای است، برخوردار باشند تا اعتماد مراجعه‌کنندگان برای ارائه اطلاعات بیشتر که به روند مشاوره کمک می‌کند را فراهم کنند.

در پایان این مراسم، ۴۷ نفر از مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با قرائت سوگندنامه، پروانه فعالیت خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×