» قضائی » مراسم تحلیف داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران استان اردبیل برگزار شد
قضائی

مراسم تحلیف داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران استان اردبیل برگزار شد

بهمن 14, 1402 0

مراسم تحلیف داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران استان اردبیل با حضور برخی از مقاملت قضایی استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ مراسم تحلیف داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران استان اردبیل با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین علوی رئیس توسعه حل اختلاف استان، سعید نوری سرپرست شورای حل اختلاف شهرستان اردبیل و الله‌وردی مولایی مسئول حفاظت و اطلاعات توسعه حل اختلاف استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین علوی رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل در این مراسم گفت: رویکرد جدید دستگاه قضایی کشور این است که پرونده‌های بخش کیفری به میانجی‌گر‌ها و پرونده‌های بخش حقوقی و خانوادگی جهت رسیدگی برای داور‌ها ارجاع داده شود.

وی خطاب به داوران و میانجی‌گران جدید استان تاکید کرد: هدف از این رویکرد دستگاه قضایی این است که پرونده‌ها با دستان خود مردم و اصحاب دعاوی حل و فصل شود و دستگاه قضایی فقط به‌عنوان دستگاهی نظارتی ایفای نقش می‌کند و خود شما باید برای ارتقاء خود تلاش کنید و این ارتقاء زمانی اتفاق خواهد افتاد که در رسیدگی به پرونده‌ها جانب‌داری نکرده و عدالت پیشه کنید.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تصریح کرد: خدا همیشه حاضر، ناظر و شاهد تمام امورات و حاکم تمام زندگی ماست بنابراین از شما می‌خواهم که با خدای خودتان عهد و پیمان ببندید که در رسیدگی‌ها جز رضایت پروردگار عالم چیز دیگری مد نظرتان نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی یادآور شد: وقتی دستگاه قضایی به شما پروانه فعالیت اعطاء می‌کند این عمل بیانگر آن است که شما به عنوان امین و امانت‌دار این دستگاه و مردم انتخاب شده‌اید.

در پایان این مراسم تحلیف شوندگان سوگند یاد کردند و بعد از قرائت سوگند نامه مجوز فعالیت این داوران و میانجی‌گران تحویل داده شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×