» قضائی » مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی منصوب شد
قضائی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی منصوب شد

بهمن 30, 1402 0

طی حکمی از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رسول احمدی به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی معرفی شد.

خبرگزاری میزان – سیدصادق سعادتیان معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی که با حضور مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت در استان مرکزی برگزار شد، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از دستگاه‌های حاکمیتی در کشور است که به گستردگی کشور دربخش‌های مختلف، ارائه خدمت دارد.

وی با بیان اینکه خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تثبیت مالکیت‌ها و حقوق مردم انجام می‌گیرد، افزود: تثبیت مالکیت‌ها، صدور اسناد رسمی و صدور اجراییه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم از جمله وظایف محول شده به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

معاون اسناد سازمان ثبت تصریح کرد: امروزه کاداستر یا حد نگاری جزو زیرساخت‌های کشور و مبنای توسعه است و در کشور جمهوری اسلامی توجه ریاست قوه و مقام معظم رهبری را به خود جلب کرده و به جد دنبال می‌شود، براساس قانون حدنگار جزء به جز و متر به متر عرصه کشور باید دارای نقشه و سند مالکیت حد نگار باشد، نگاه اجرای حد نگار به کل عرضه کشور اعم از اراضی روستایی و ملی، دریا، کوه‌ها و رودخانه‌ها است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی منصوب شد

سعادتیان عنوان کرد: سیاست و برنامه‌ریزی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرای کامل سند حدنگاری است، اما در اولویت‌بندی‌ها آنچه که باید کامل انجام می‌شد در بدو امر برای حفظ حقوق بیت المال در بخش اراضی ملی و در فرایند بعدی اراضی کشاورزی و امنیت اشتغال و تولید غذای کشور است تا دستگاه‌های ذی ربط بتوانند بر موضوع آب و خاک و کشاورزی مدیریت داشته باشند.

وی ادامه داد: حد نگاری یکی از واجبات و برنامه‌های توسعه‌ای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است، یکی از تاکیدات رئیس قوه قضاییه خدمت سریع، ارزان و بی منت به مردم است و در این راستا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه خدمات به صورت الکترونیکی را در اولویت‌های برنامه‌ای خود قرار داده، امروز افتخار داریم سند ازدواج کشور و ثبت شرکت‌ها را به صورت الکترونیک ارائه دهیم همچنین بحث اجرای اسناد رسمی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، ولی کافی نیست.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: امروز به جهت توسعه خدمات دیجیتال، خدمات الکترونیک جایگاه خود را از دست می‌دهد و باید به سمت خدمات دیجیتال حرکت کرد و همه خدمت‌ها را در سکوی مناسب و دسترس برای مردم ارائه دهیم، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از دستگاه‌های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی است و به مناسبت دهه فجر هفته سامانه کاتب را راه‌اندازی کرد تا بتواند خادم خوبی برای مردم باشد و از این طریق خدمات خود را به خوبی به مردم ارائه دهد.

سعادتیان عنوان کرد: امروز فضای اداری و خدمات دیجیتال اجازه نمی‌دهد مردم به سازمان‌ها و ادارات مراجعه کنند، امروز این امکان وجود ندارد اسناد مختلف به صورت سنتی صادر شود و حد نگاری یکی از ملزومات ارائه خدمات الکترونیک دیجیتال و بدون حضور مردم است.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک بر اساس برنامه‌های تحولی قوه قضاییه، ارائه خدمات دیجیتال است که با راه اندازی سامانه سکوی کاتب این امکان برای مردم فراهم شده که با هر روش آسانی خدمات خود را دریافت کند، ثبت هر شرکتی در کشور نیازمند تعیین نام در سازمان ثبت است و این مهم امروز در سامانه کاتب به صورت هوشمند انجام می‌شود و کاری که در سنوات گذشته بیشتر از یک ماه زمان نیاز داشت الان در سه دقیقه انجام می‌شود، بنابراین اگر میخواهیم با برنامه‌های تحولی قوه قضاییه پیش برویم باید به سمت خدمات دیجیتال و الکترونیک پیش برویم.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه ایجاد رضایت و امید در مردم است که در این راستا باید به سمت خدمات الکترونیک پیش رفت، امروز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به موازی با دنیا به این سمت پیش می‌رود، امروز برای ثبت دفاتر شرکت‌ها حضور صاحب شرکت ضرورتی ندارد و می‌تواند با امضای دیجیتال صاحب شرکت انجام شود که این امر موجب شد در ثبت شرکت‌های کشور بالای ۸۰ درصد کاهش مراجعه کنندگان حضوری نسبت به سه ماه قبل را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال ۱۴۰۳ سازمان ثبت تمام الکترونیک در بخش‌های مختلف است، گفت: امروز استان مرکزی ۲۵ درصد نسبت به سال قبل در بخش مزایده‌ها و پروند‌های مختومه اجرای اسناد رسمی موفقیت داشته است، همچنین در بخش ثبت شرکت‌ها ۱۰۰درصد امضای شرکت‌ها در استان مرکزی بدون حضور مردم انجام می‌شود، این سیاست ادامه خواهد داشت تا بتوانیم از ظرفیت سامانه‌های هوشمند استفاده کنیم و تمام خدمات را از طریق سکوی کاتب به مردم ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید جزایی در ادامه گفت: قانون اجرای حد نگار و صدور اسناد مالکیت با مشکلات زیادی روبرو است، موضوع حد نگار یک امر ضروری و زیربنایی مورد نیاز است و بهترین دلیل برای این مسئله اهتمام مقام معظم رهبری به این موضوع است در هفته قوه قضاییه و دیدار مسئولان با رهبر معظم انقلاب بر اجرای سند حدنگار تاکید داشتند و تکلیف مسئولان را روشن کردند و ریل‌گذاری را برای سازمان ثبت اسناد تعیین کردند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در سیاست‌های ملی برنامه هفتم توسعه، اهتمام بر صدور اسناد مالکیت بوده و خواهد بود، ما باید در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم هویت بخشی به املاک و اراضی داشته باشیم چراکه این مهم مانع از تصرف اراضی، زمین خواری، مرتع خواری، کوه‌خواری و جنگل‌خواری می‌شود.

جزائی عنوان کرد: استان مرکزی اقدامات خوبی در حوزه اجرای سند حد نگاری داشته و صد‌ها سند تک‌برگی تاکنون صادر شده است، سازمان ثبت اسناد این اقدام را به جد دنبال می‌کند که کار بسیار ارزشمندی است، کاداستر اگر به شکل صحیح انجام شود کمک بزرگی برای محاکم در بحث کارشناسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ثبت بازوی خوبی است که می‌تواند دستگاه قضایی را کمک کند، گفت: در استان مرکزی صدور اسناد مالیکت مربوط به نیرو‌های مسلح، علوم پزشکی، مخابرات و اسناد صادره برای موقوفات از جمله اقدامات ارزنده سازمان ثبت اسناد این استان به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصیح کرد: وظیفه مسئولان ثبت اسناد بسیار سنگین است، امیدواریم تمام قد و با اهتمام بالا به مسائل استان در این زمینه ورود کنند، در استان با مشکل موقوفات روبرو هستیم که لازم است ورود جدی در زمینه املاک و اراضی داشته باشید تا بتوانیم با کمک یکدیگر مشکلات استان را مرتفع کنیم.

رسول احمدی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در این نشست اظهار داشت: قانونگذار به سازمان‌های تابعه قوه قضاییه مسئولیت‌های بسیار سنگین محول کرده که یکی از مهم‌ترین وظایف آن، پیشگیری از وقوع جرم است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این راستا نقش به سزایی دارد.

وی افزود: صدور اسناد مالکیت حدنگار، نقش محوری در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی خواهد داشت، تاکید رهبر معظم انقلاب در راستای صدور اسناد مالکیت، فصل الخطاب و حجت را برای ما کامل کرده است و انتظار است با تعامل و هم‌افزایی، نقشه‌های راهبردی که به ما ابلاغ می‌شود را عملیاتی کنیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی وصیت نامه شهید سلیمانی را هدایت کننده سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی به عنوان حرم، یک مکان مقدس است و در حرم نظام جمهوری اسلامی، توفیق خدمت گذاری به مردم را داریم که باید حرمت حریم را حفظ کنیم تا حق الناس گردن ما نباشد و با وحدت و همدلی و اقدامات جهادی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام‌های مؤثری برداریم.

در پایان مراسم از زحمات حسین دلاوری تقدیر و رسول احمدی به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی معرفی شد.

شایان ذکر است حسین احمدی پیش از این دارای سوابق قضایی ومدیریتی همچون «رئیس دادگاه تجدید نظر استان مرکزی»، «رئیس دادگستری محلات»، «دادستان گلپایگان»، «رئیس دادگستری خوانسار» و «رئیس دادگستری گلپایگان» را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×