» قضائی » محکومیت قاچاقچی ارز به پرداخت جزای نقدی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

محکومیت قاچاقچی ارز به پرداخت جزای نقدی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

فروردین 1, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی، سیدمرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده خرید و فروش ارز خارج از واحدهای مجاز تعیینی دولت به وسیله اشخاص به میزان ۲۷ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال و قاچاق ۹ هزار و ۱۹۵ یورو ،۲ هزار و ۷۵۱ دلار آمریکا و کانادا به ارزش سه میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، متهم را برای معاملات ارزی خارج از واحدهای مجاز تعیینی دولت به پرداخت ۲۷ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ریالی کل ارز قاچاق کشف شده محکوم کرد.

به گفته مدنی، شعبه معادل ارزش ریالی ارزهای کشف شده، متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال و جمعاً به پرداخت ۳۰ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدنی گفت: مأموران اداره کل اطلاعات استان خراسان رضوی در طرح برخورد با دلالان ارزی با بررسی حساب مالی یک تبعه افغان و بازرسی از محل کار قاچاقچی ارز، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×