» قضائی » محکومیت قاچاقچیان سوخت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

محکومیت قاچاقچیان سوخت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اسفند 16, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: پرونده متهمان فروش ۱۴ هزار و ۶۵۱ لیتر بنزین و ۱۷ هزار و ۹۵۲ لیتر نفت گاز در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی بجنورد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، متهم اصلی را که در فروش هشت هزار و ۳۳۰ لیتر نفت گاز به ارزش یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال و هشت هزار و ۳۸ لیتر بنزین به ارزش یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال همکاری داشته است، به پرداخت پنج میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته ملکی، شعبه همچنین برای فروش ۶۵۴ لیتر بنزین به ارزش ۹۱ میلیون و ۱۱۹ هزار ریال، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالا متهم ردیف اول را به پرداخت ۱۸۲ میلیون و ۲۳۸ هزار ریال جزای نقدی محکوم و همچنین به دلیل اینکه متهم سوخت را فروخته است، مبلغ ۹۱ میلیون و ۱۱۹ هزار ریال برای مال از دست رفته به محکومیت اضافه و در مجموع به پرداخت ۲۷۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی افزود: شعبه متهم ردیف دوم را به دلیل فروش ۲ هزار و ۴۲۲ لیتر نفت گاز به ارزش ۵۱۵ میلیون و ۴۳ هزار ریال، به پرداخت یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و به دلیل اینکه متهم سوخت را فروخته است، مبلغ ۵۱۵ میلیون و ۴۳ هزار ریال برای مال از دست رفته به محکومیت اضافه و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

ملکی گفت: شعبه همچنین متهم ردیف سوم را به دلیل فروش ۲ هزار و ۹۱۱ لیتر نفت گاز به ارزش ۶۵۲ میلیون و ۹۵۱ هزار ریال، به پرداخت یک میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و به دلیل اینکه متهم سوخت را فروخته است، مبلغ ۶۵۲ میلیون و ۹۵۱ هزار ریال برای مال از دست رفته به محکومیت اضافه و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۹۵۸ میلیون ریال جریمه محکوم کرد.

وی افزود: شعبه با توجه به تخلفات صورت گرفته، متهمان را جمعاً به پرداخت ۹ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته ملکی، این گزارش را شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان به دلیل تخلف متصدی سوخت‌گیری جایگاه سوخت برای فروش گازوئیل و بنزین تهیه و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×