» قضائی » مجمتع قضایی ساری و دادسرای عمومی و انقلاب تنکابن افتتاح شد
قضائی

مجمتع قضایی ساری و دادسرای عمومی و انقلاب تنکابن افتتاح شد

اسفند 21, 1402 0

دو پروژه عمرانی مجتمع قضایی ساری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تنکابن با حضور معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه افتتاح شد.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی دادگستری استان در ساری و تنکابن، برقراری قسط و عدل را ماموریت مهم قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: با پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، تحولی شگرف در پروژه‌های عمرانی قوه قضاییه در سراسر کشور صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه با اشاره به افتتاح ساختمان‌های قضایی در ساری و تنکابن، اظهار کرد: پروژه مجتمع قضایی ساری به مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در زمینی به متراژ ۱۲ هزار متر مربع و همچنین دادسرای عمومی و انقلاب تنکابن به مساحت دو هزار و ۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع احداث شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری، اعتبار صرف شده برای احداث دو پروژه مذکور از محل اعتبارات داخلی قوه قضاییه و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را حدود ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: طی ۵ سال اخیر بیش از ۴۰ درصد به فضای اداری دادگستری‌های سراسر استان افزوده شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: ان شاء الله با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد احداث و بهره برداری ساختمان‌های بابل و محمودآباد نیز در آینده نزدیک خواهیم بود تا خدمت رسانی به مردم شریف استان در فضایی مناسب صورت گیرد.

آیت الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری نیز در این آیین با تقدیر از احداث مجمتع‌های قضایی در استان مازندران، اظهار کرد: ان شاء الله این بنا مبارک بوده و محلی برای دادستانی صاحبان حق خواهد بود.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه نیز در این آیین با اشاره به ماموریت‌ها و تکالیف قوه قضاییه، افزود: انجام بخش اعظمی از این ماموریت‌ها در قالب رسیدگی به میلیون‌ها پرونده در محاکم قضایی سراسر کشور صورت می‌گیرد.

ابراهیم شاهرخیان با بیان اینکه سالانه با افزایش ۵ تا ۷ درصدی رشد ورودی پرونده به دادگستری‌ها در سراسر کشور مواجه هستیم، افزود: قوه قضاییه در دوره جدید، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای حل مشکل مذکور انجام داده و در این راستا پیشگیری و جلوگیری از ورود پرونده‌ها به صورت علمی و دقیق مورد تاکید قرار گرفته تا میزان ورودی به دستگاه قضایی کاهش یافته و مدیریت شود.

شاهرخیان افزود: استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی طی سال‌های اخیر عملیاتی شده و مورد تاکید ویژه قرار گرفته است و بسیاری از خدمات در مجموعه‌های قضایی سراسر کشور به صورت غیرحضوری و برخط ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از چالش‌های مبتلابه قوه قضاییه را کمبود فضای اداری دانست و افزود: ان شاء الله با افتتاح این دو مجموعه قضایی در استان مازندران، ارتقای رضایت مراجعه کنندگان و آسایش و آرامش مردم را در راستای حفظ حقوق شهروندی و رسیدگی دقیق و عادلانه، همچون گذشته شاهد باشیم.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه ادامه داد: تحقق ماموریت‌ها و تکالیف در قوه قضاییه نیاز به الزاماتی دارد که بخشی از این الزامات در حوزه تامین فضای اداری مورد نیاز در محاکم دادگستری تجلی می‌یابد.

شاهرخیان تاکید کرد: از منظر فضای اداری دادگستری‌های سراسر کشور با مشکلات و کمبود‌های متعددی روبرو بوده و متاسفانه بسیاری از ساختمان‌های موجود فرسوده هستند؛ همچنین با توجه به ورودی بالای پرونده‌ها نیاز به گسترش فضای اداری بیش از پیش احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در چارچوب سیاست‌های ریاست محترم قوه قضاییه، از مسیر رایزنی با دولت و مجلس و هم از محل بودجه داخلی، مقرر شده سالانه بخشی از نیازمندی‌های فضای اداری دادگستری‌ها در سراسر کشور تامین شود و در همین راستا امروز شاهد افتتاح دو ساختمان قضایی در مازندران هستیم؛ ضمناً برنامه ریزی‌های لازم برای دو شهرستان دیگر استان نیز صورت است که نتیجه آن ارائه خدمات مطلوب و رضایت مراجعان خواهد بود.

باقری مدیر کل اداره رفاه و سلامت قوه قضاییه، اکبری مدیر کل بودجه و تخصیص اعتبار قوه قضاییه، معاونین قضایی دادگستری مازندران، اعضای شورای قضایی استان، جانشین فرماندهی سپاه کربلای مازندران، مقامات قضایی و مسئولین استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×