» قضائی » مجتمع دادگاه‌های عمومی و حقوقی شهرستان کرمان کلنگ زنی شد
قضائی

مجتمع دادگاه‌های عمومی و حقوقی شهرستان کرمان کلنگ زنی شد

تیر 6, 1403 0

مجتمع دادگاه‌های عمومی و حقوقی شهرستان کرمان با زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ متر در ابتدای محور هفت باغ احداث و مجتمع‌های قضایی استان کرمان به این مکان منتقل می‌شود.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آئین کلنگ زنی مجتمع دادگاه‌های عمومی و حقوقی شهرستان کرمان با بیان این مطلب که سیستم قضایی استان کرمان از کمبود فضای اداری رنج می‌برد، اظهار کرد: کمبود فضای اداری و نیروی انسانی مشکلات عدیده‌ای را برای کارمندان و مراجعین ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از سفر ریاست قوه قضاییه به کرمان، ساخت مجتمع قضایی جدید مورد تصویب قرار گرفت و این مجتمع بنام شهید رئیسی مزین می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مجتمع دادگاه‌های عمومی و حقوقی شهرستان کرمان در زمینی به مساحت یک هکتار، در چهار طبقه و مجموعا با احتساب ساختمان‌های جانبی، با زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ متر در ابتدای محور هفت باغ احداث و مجتمع‌های قضایی استان کرمان به این مکان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: این مجتمع با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات خاص ریاست قوه قضاییه طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: با بهره برداری از این ساختمان، تمامی ۴۰ شعبه دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان به این مجتمع منتقل می‌شود و با تکمیل این پروژه از بسیاری از چالش‌ها و معضلات کنونی کارمندان و مراجعین کاسته خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی اظهار کرد: همچنین در مصوبات قوه قضاییه پیش بینی شده است تا در سال‌های آینده در مجاورت این مجتمع، دادگستری کل استان کرمان به مساحت ۱۵ هزار متر ساخته شود.

وی بیان کرد: این طرح جهت تمرکز زدایی مراکز قضایی استان و سهولت دسترسی مراجعین به تصویب رسیده است، زیرا با توجه به اینکه هم اکنون مجتمع‌های قضایی استان در بافت قدیمی شهر هستند؛ مشکلات زیادی در زمینه ترافیک و رفت و آمد وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد: سیاست دستگاه قضایی این است که مجتمع‌های قضایی در حواشی شهر ساخته شود تا دسترسی آسانتر از طریق بزرگراه‌ها برای مراجعین فراهم شود.

گفتنی است این آئین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، بخشی دادستان عمومی و انقلاب کرمان و جمعی از اعضای شورای قضایی استان برگزار شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×