» قضائی » قضات از کلیه ظرفیت‌ها قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استفاده کنند
قضائی

قضات از کلیه ظرفیت‌ها قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استفاده کنند

تیر 23, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های قانونی گفت: قضات در راستای کاهش جمعیت کیفری از آرای جایگزین حبس استفاده کنند.

خبرگزاری میزان – مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری و مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با حضور در حوزه قضایی شهرستان عسلویه ضمن دیدار با کارکنان قضایی با حضور در شعب مختلف به صورت اتاق به اتاق از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع شد و توصیه‌های لازم را به منظور ارتقای کمی و کیفی عملکرد ارائه کرد.

وی در این بازدید به تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم در دستگاه قضایی تاکید داشت و گفت: همکاران برای خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای عملکرد اهتمام ویژه داشته و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند.

مهرانگیز در ادامه به حفظ حقوق عامه و بیت المال و حقوق شهروندی اشاره داشت و گفت: مسئولین قضایی شهرستان در راستای حفظ و احیای حقوق عامه اهتمام ویژه داشته و به طور مستمر این موارد را دنبال کنند.

وی با اشاره به موضوع حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: مسئولین و قضات در صدور آرا، به موضوع آرا جایگزین حبس توجه داشته باشند و از کلیه ظرفیت‌های قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: قضات و مسئولین قضایی باید در زندان‌ها نیز حضور پیدا کنند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات زندانیان قرار گیرند و به همین منظور تا جایی که امکان داشته باشد از ارفاقات قانونی استفاده کنند.

وی سرکشی از خانواده‌های زندانیان را بسیار موثر دانست و گفت: مسئولین قضایی سرکشی از این خانواده‌ها را در دستور کار خود قرار دهند و از ظرفیت مسئولین و خیرین نیز در جهت یاری رساندن به آن‌ها استفاده کنند.

در ادامه این سفر رئیس کل دادگستری استان بوشهر از ساختمان در حال احداث دادگستری و پزشکی قانونی شهرستان عسلویه بازدید و از نزدیک در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت و توصیه‌های لازم نیز ارائه کردند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×