امروز : پنج شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۴
- افتتاح 20 ایستگاه مترو و 39 کیلومتر خط جدید در تهران
- تداوم آلودگی هوای کلانشهرها تا سه روز آینده
- دانشگاهیان اینترنت بدون فیلتر میگیرند؟
- ۶ هزار و ۸۱۴ تن ماهی استخوانی در دریای خزر صید شد
- جزییات دیدار باعارف ؛پسماند ساری چند روز در تهران دفن شد
- تیر خلاص مجلس به آخرین امید کارگران | میزان دستمزد ۱۴۰۴ اعلام شد
- عامل مسلح نفوذی به کلانتری بمپور به هلاکت رسید
- مسئولان قضایی استان تهران به مشکلات مراجعان رسیدگی کردند
- ثبت تصویر پلنگ ایرانی در شهرستان دهلران/عکس
قرارداد ۱۰۵ به اضافه ۸ واگن ملی در مراحل پایانی نهایی شدن قرار دارد
مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه مهمترین کار در چند سال گذشته دو قرارداد مهم شهرداری تهران است، گفت: یکی قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن و دیگری قرارداد ۱۰۵ به اضافه ۸ واگن ملی است که به نظر میآید روزهای پایانی این قرارداد برای نهایی شدن است. خبرگزاری میزان – به گزارش شهر؛ سمینار تخصصی […]

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه مهمترین کار در چند سال گذشته دو قرارداد مهم شهرداری تهران است، گفت: یکی قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن و دیگری قرارداد ۱۰۵ به اضافه ۸ واگن ملی است که به نظر میآید روزهای پایانی این قرارداد برای نهایی شدن است.
خبرگزاری میزان – به گزارش شهر؛ سمینار تخصصی بررسی ابعاد مختلف پروژه احداث خطوط جدید شبکه مترو تهران امروز (شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳- با حضور جمعی از مشاوران خطوط جدید برگزار شد.
مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در این سمینار اظهار کرد: امروز بابت تکمیل شبکه مترو تهران دور هم جمع شدیم تا چرایی و چگونگی آن را بررسی کنیم. باید اول به سراغ شرایط موجود برویم. امروز کمتر از ۱۰ درصد حمل و نقل تهران برعهده مترو است که به نظر خیلی فاصله با تکلیف ۷۰ درصدی حمل و نقل عمومی در پایتخت داریم که برای رسیدن به این سهم و ارتقای جایگاه مترو باید کارهای زیادی انجام داد.
وی ادامه داد: مردم ما در حال حاضر از ۷ خطی که در اختیارشان قرار دادیم، به علت نبود ناوگان مناسب آن طور که باید نمیتوانند استفاده کنند.
درستی با بیان اینکه در سنوات گذشته کارهای زیادی در مورد ارتقا وضعیت ناوگان مترو انجام شده، اما شاید مهمترین کار در چند سال گذشته دو قرارداد مهم شهرداری تهران است، خاطرنشان کرد: یکی قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن است که از لحاظ اجرایی در جایی قرار دارد که میتوان به آن امیدوار بود. قرارداد دیگری که وجود دارد قرارداد ۱۰۵ به اضافه ۸ واگن ملی است که به نظر میآید روزهای پایانی این قرارداد برای نهایی شدن است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: اگر از این مسئله عبور کنیم و نگاهی به دو سال گذشته مترو کنیم میبینیم که علی رغم احداث ایستگاههای جدید خیلی اتفاق خاصی در حوزه افزایش تعداد مسافر در خطوط نیفتاد. به عبارتی مترو تهران نیاز به خطوط جدید دارد و با خطوط فعلی نباید انتظار بیش از این داشت. البته که ایستگاههای جدید شاید یک تعادلی ایجاد کرده باشد.
وی با اشاره به اینکه شبکه مترو تهران با این ۷ خط ناقص است، گفت: یکی از مهمترین اتفاقات سنوات گذشته تکمیل خطوط مترو تهران با خطوط ۱۱گانه است که بیش از ۳ سال از مطالعات آن میگذرد. حدود ۱۷۰ کیلومتر و بیش از ۱۳۰ ایستگاه مختص خطوط جدید خواهد بود و اگر بتوانیم طی ۷ سال آینده این خطوط را به نقطه خوبی برسانیم مترو میتواند سهم معقول تری را از جا به جایی مردم پایتخت به خود اختصاص بدهد. البته اگر سایر مدهای حمل و نقل همپای مترو حرکت نکنند این ارتقا چندان قابل اتکا نیست. امیدواریم در سنوات عادی در کنار برنامه ریزی برای ارتقای مترو در سایر مدهای حمل و نقل هم شاهد اتفاقات خوب موازی باشیم تا شرایط حمل و نقل عمومی در تهران ارتقا مناسبی را به خود ببیند.
پرویز ظهراب زاده، معاون فنی مهندسی شرکت مترو تهران نیز در این سمینار به بیان ضرورت احداث خطوط جدید ۴گانه پرداخت و گفت: خط ۸ حدود ۴۲ کیلومتر، خط ۹ حدود ۵۰ کیلومتر، خط ۱۰ حدود ۵۰ کیلومتر و خط ۱۱ حدود ۳۲ کیلومتر مسیر ریلی خواهد داشت. البته بعضی از این اعداد بر اساس شرایط مطالعاتی تغییر میکنند.
انتهای پیام/
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.