» قضائی » فهم دقیق از مصالح عمومی نظام اسلامی پیش‌نیاز ورود به مسائل اجتماعی است
قضائی

فهم دقیق از مصالح عمومی نظام اسلامی پیش‌نیاز ورود به مسائل اجتماعی است

خرداد 27, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان یزد ورود به مسائل اجتماعی را منوط به فهم دقیق از مصالح عمومی نظام اسلامی دانست و گفت: خسران ورود بی‌ضابطه به عرصه‌های عمومی از بی‌تفاوتی به آن مسائل بیشتر است.

خبرگزاری میزان– حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان یزد، اظهار کرد: اصل موضوع دغدغه‌مندی برای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و مطالبه‌گری در موضوعات عمومی، امری بسیار ضروری و ارزشمند است که یک جامعه پویا و رو به تعالی به آن نیازمند است.

وی فهم دقیق مصالح کشور و حرکت در مسیر صحیح پیگیری مطالبات و ورود به عرصه‌های اجتماعی را بسیار مهم ذکر کرد و افزود: اگر ورود به این عرصه، همراه با شناخت و مطابق با ضوابط نباشد، آسیب‌های آن به مراتب از عدم ورود به موضوع بیشتر است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: امروز، بزرگترین معروف، فهم دقیق مصالح نظام و بزرگترین منکر ورود و دخالت در موضوعات عمومی بدون درک دقیق از موضوعات و مسائل کلان نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید ولایت‌مدار بود نه ولایت‌نما، گفت: یک فرد ولایت‌مدار، مسیر حرکت و عمل خویش را مطابق با امر، ولی فقیه تنظیم می‌کند، اما فرد ولایت‌نما، موضوعات را مطابق با فهم و درک خویش تفسیر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی با اشاره به اینکه آتش به اختیار به معنای ورود بی‌ضابطه و بی‌قاعده به همه مسائل توسط همه افراد نیست، گفت: در جنگ هم زمانی که به لحاظ قطع ارتباط یا هر دلیل دیگری بنا بود گروهی آتش به اختیار عمل کنند، این طور نبود که هر کس به سلیقه خود پیش برود، بلکه در همان جمع‌ها هم عده معدودی که فهم و شناخت بالایی داشتند، تدبیر امر را به دست می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: یک فرد انقلابی، بی‌حاشیه و بی سر و صدا به کار و رسالت خود می‌پردازد و خود را از شعار و اشتهار به انقلابی بودن بی‌نیاز می‌داند، چراکه عمل او بهترین تابلو انقلابی بودن اوست، اما افراد انقلابی‌نما، بدون انجام یک کار و عمل مفید برای مردم و کشور، همواره در قالب شعار و اشتهار به انقلابی‌گری، حقیقت واقعی خود را پنهان می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد عنوان کرد: اگر هرکس در پست و مسئولیت خود درست عمل می‌کرد، نیاز به نهادسازی و ساختارسازی برای مطالبه‌گری و به حرکت درآوردن متولیان در سایر شقوق اداری و اجرایی کشور نبود.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست، اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر یزد ضمن اراده گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرامون موضوعات مهم و در اولویت مجمع صحبت کردند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×