» قضائی » عزم و اراده دستگاه قضایی استان مرکزی حفظ و حراست از منابع طبیعی است
قضائی

عزم و اراده دستگاه قضایی استان مرکزی حفظ و حراست از منابع طبیعی است

اسفند 28, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست گفت: قانون به حفظ و حراست از محیط زیست اقدام کرده است و به طور حتم عزم و اراده دستگاه قضایی استان حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین سعید جزایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با حضور در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، در نشست مشترک با مدیران این مجموعه به مناسبت گرامیداشت هفته درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی، اظهار داشت: غرس نهال، امر مقدس و سنت حسنه‌ای است و در شریعت ما نسبت به این امر توجه ویژه شده است.

 وی افزود: در دنیای صنعتی و شهر‌های صنعتی امروز ضرورت ایجاد و توسعه فضای سبز مضاعف شده و هر چه آلودگی هوا بیشتر شود در سال‌های آینده ناگزیر هستیم منابع طبیعی و فضای سبز و درختکاری را توسعه و گسترش دهیم.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: اگر توسعه فضای سبز جدی گرفته نشود، حتماً جامعه و محیط زیست ما دچار ضربه جبران ناپذیری خواهد شد، لذا در گذشته از درخت به عنوان یک موجود زنده و زینتی نام برده می‌شد، اما امروز درختکاری به قدری ضرورت پیدا کرده که باید گفت امروز درختان ریه تنفس شهر‌ها به شمار می‌روند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی تصریح کرد: اگر فضای سبز، جنگل و مرتع داشته باشیم به تبع میزان بارش بیشتری خواهیم داشت؛ بنابراین بی‌تردید باید به سمت توسعه فضای سبز حرکت کرد که منابع طبیعی استان مرکزی در این راستا گام‌های خوبی برداشته است.

 وی عنوان داشت: برنامه و چراغ راه ما کلام و منویات ارزنده رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ایشان فرمودند باید به جایی برسیم که در ازای هر نفر، سه نهال کاشته شود و با توجه به جمعیت کشور در مدت چهار سال بتوانیم کاشت یک میلیارد اصله نهال را عملیاتی سازیم که طبق بررسی‌ها استان مرکزی در این زمینه پیشگام است و باقی استان‌ها باید خود را به استان مرکزی برسانند.

 رئیس شورای قضایی استان مرکزی ادامه داد: حفظ محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین جهت قانون به حفظ و حراست از محیط زیست اقدام کرده است و به طور حتم عزم و اراده دستگاه قضایی استان حفظ و حراست از منابع طبیعی است و باید در این مسیر حرکت کنیم که در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی بیان کرد: امسال دستگاه قضا توانسته ۵۶۴ هکتار از منابع طبیعی ملی و دولتی به ارزش ۲۶۲ میلیارد تومان را رفع تصرف کند و برای این اراضی و منابع طبیعی ملی و دولتی، اسناد حدنگاری و کاداستر صادر کند که البته در یک مرحله با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد، سند تک‌برگ منابع طبیعی تحویل داده شد؛ بنابراین منابع طبیعی باید در مسیر توسعه فضای سبز گام بردارد و ما به عنوان دستگاه قضایی باید مسیر را برای این مجموعه هموار سازیم.

 نماینده عالی دستگاه قضا در استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در دستگاه قضایی درحال پیگیری است رفع تصرف اراضی ملی است و امسال در حوزه رفع تصرفات، ۲۴۳ فقره پرونده در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت که در نتیجه این رسیدگی اراضی‌ای به مساحت هزار و ۱۷۰ متر مربع رفع تداخل شده است.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی به همراه دادستان عمومی و انقلاب اراک در این بازدید، اقدام به غرس چند اصله نهال کرده و از گلخانه تولید گل‌محمدی و سیستم جمع‌آوری سطحی محطوطه‌های اداره کل منابع طبیعی دیدن کردند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×