افزونه جلالی را نصب کنید.
- دردسر خودروهای اروپایی در ایران
- برنامه «محفل» در پیوند با طرح زندگی با آیه ها، به ۵ زبان پخش می شود
- ساعت کاری کارکنان قوه قضاییه از نیمه دوم خرداد تا نیمه دوم شهریور تغییر میکند
- احتمال سقوط سنگ در محورهای کوهستانی استان تهران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- پیشرفت کشور با نقشآفرینی جوانان رقم خواهد خورد
- شکست آتش بس غزه در لیست دستاوردهای کاخ سفید
- مهمترین دلایل رد صلاحیت داوطلبان آزمون قضاوت: عدم صداقت؛ فقدان علم؛ مسائل شخصیتی و سابقه محکومیت
- نقش مهم اتاق بازرگانی آبادان در رفع تحریم و توسعه تجارت ایران و عراق
- جزئیات عفو و تخفیف مجازات ۳۱۲۶ نفر محکومان بهمناسبت ۲۲ بهمن
عدم توجه به جلو عامل اصلی تصادفات اعلام شد
۰۹:۵۸ – ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ سرهنگ علی اصغر شریفی در برنامه زنده شهر امن گفت: بر اساس آمار کسب شده در ۴ ماه نخست سال جاری در تهران، ۴۰ درصد از عابرین پیاده در تصادفات نقش داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد کاهش را شاهد بوده ایم که آمار چشم […]

۰۹:۵۸ – ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
سرهنگ علی اصغر شریفی در برنامه زنده شهر امن گفت: بر اساس آمار کسب شده در ۴ ماه نخست سال جاری در تهران، ۴۰ درصد از عابرین پیاده در تصادفات نقش داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد کاهش را شاهد بوده ایم که آمار چشم گیری بوده است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: متوفیان عابرین پیاده در ۴ ماه نخست سال جاری کاهش داشته است. عابرین نسبت به سال گذشته درک بهتری از خطر داشته اند و آگاهتر نسبت به پارسال در خیابانها قدم میگذارند.
او گفت: علت اصلی تصادفات در شهر تهران، عدم توجه به جلو بوده است.اکثر این تصادفات در بزرگراه یادگار امام (ره) و آزادگان روی داده و بیشترین زمان وقوع بین ساعت ۲۰ الی ۲۴ بوده است .
سرهنگ شریفی همچنین به ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی که مربوط به تردد عابران پیاده در معابر شهری و بزرگراهها میباشد اشاره کرد: در محلهایی که پیاده رو وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند. در محلهایی که پیاده رو وجود ندارد یا در صورت وجود به دلایلی غیرقابل تردد باشد، باید از منتهی الیه سمت چپ سواره رو و عکس جهت حرکت وسایل نقلیه عبور کنند. برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاههای پیاده، پلهای هوایی و گذرگاههای زیرزمینی مجاز عبور کنند. از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کنند و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند. از حصار آزادراهها نگذرند و در بزرگراهها و خیابانها از لابه لای درختان و گل بوتههای حاشیه و میانه راه عبور نکنند. در تقاطعها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت کنند و هنگامی که چراغ عابر قرمز بود، عبور نکنند. از موانع و خط کشی خطوط ویژه، سواره رو خیابانها و میدانها عبور نکنند. در سواره رو خیابان برای سوار شدن به وسیله نقلیه و همچنین صحبت کردن با راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه، یا خرید و فروش توقف نکنند. در بزرگراهها و خیابانهای اصلی، خارج از گذرگاههای تعیین شده عبور نکنند.
او تصریح کرد: سن بیشتر متوفیان نیز بین ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است؛ و همچنین ۸ درصد از این گروه را ۱۸ تا ۲۶ سال، ۱۵ در صد را ۲۶ تا ۳۶ و ۴۶ تا ۵۶ سال، ۱۴ در صد را ۳۶ تا ۴۶ سال، و ۴۰ درصد را ۳۳ تا ۵۶ سال تشکیل داده اند.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.