» قضائی » صلح و سازش ۳۷ درصد پرونده‌ها در مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

صلح و سازش ۳۷ درصد پرونده‌ها در مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

فروردین 21, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: طبق ابلاغ رئیس کل دادگستری استان تهران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در سال جدید در ۱۵ برنامه به طور اختصاصی و در ۷ برنامه به عنوان همکار با سایر بخش‌ها همکاری خواهد کرد.

نیکوکار گفت: مهمترین این برنامه‌ها تحت عناوین پیشگیری از سرقت، شگردهای کلاه‌برداری، پنجره واحد مدیریت زمین، ساماندهی معاملات املاک و خودرو، استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی (سمن‌ها)، نظارت بر مراکز مهر خانواده، کاهش تخلفات و جرایم اتباع بیگانه، پیشگیری از خشونت و اجرایی کردن مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان‌ها و استان است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن بیان این موضوع که برخی از دستگاه‌ها در انجام وظایف قانون ابلاغی خود سهل‌انگاری می‌کنند و می‌بایست برنامه‌های اجرا شده سال ۱۴۰۲ آسیب‌شناسی و سپس نسبت به ارائه راهکار و پیشنهادهای اصلاحی اقدام و تا اجرای آن پیگیر باشیم گفت: در برنامه‌های طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، کاهش حوادث ترافیکی و اقدام برای رفع مخاطرات و ایمن سازی مناطق، اماکن و ساختمان‌های پرخطر، ناامن‌سازی پاتوق‌های توزیع مواد مخدر در اطراف محیط‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و خیرین در باز اجتماعی‌شدن محکومین و زندانیان و شورای اجتماعی استان، این معاونت با دادستانی تهران همکاری لازم را خواهد کرد.

نیکوکار در قسمت دیگری از صحبت‌ها در مورد مراکز مشاوره خانواده در دادگستری استان تهران گفت: در حال حاضر ۴۹ مرکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در استان تهران فعالیت دارند.

وی افزود: در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ پرونده به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است که ۶۱ مورد به صلح و سازش منجر شده است و همچنین در شهرستان‌ها تعداد ۵۶۹ مورد به مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه ارجاع شده است که از این تعداد ۱۶۲ مورد منجر به صلح و سازش شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه ۳۷.۵۴ درصد میزان صلح و سازش در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ مربوط به مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه است، عنوان کرد: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان تهران است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×