» قضائی » صلح و سازش بین دو طایفه استان لرستان با ورود دستگاه قضایی
قضائی

صلح و سازش بین دو طایفه استان لرستان با ورود دستگاه قضایی

بهمن 23, 1402 0

بیست و یکمین مراسم صلح و سازش در شهرستان دلفان استان لرستان برگزار شد و با گذشت خانواده‌های اولیای دم از محکومان به قصاص در یک پرونده، ۵۰ پرونده قضایی مختومه شد.

خبرگزاری میزان – به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بیست و یکمین مراسم صلح و سازش در شهرستان دلفان برگزار شد. در سال ۱۳۹۶ نزاع خانوادگی در روستای بگوردی بخش خاوه شهرستان دلفان اتفاق افتاد که منجر به ۳ فقره قتل، زخمی شدن ۴۵ نفر، آتش زدن زمین‌های کشاورزی، تخریب اموال و منازل مسکونی و تشکیل حدود ۵۰ پرونده در دادگستری لرستان شد.

کاکولوند معاون توسعه حل اختلاف دادگستری لرستان در این جلسه با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: صلح و سازش به لحاظ حقوقی، قانونی و قضایی آثار بسیار مطلوبی بر جامعه دارد و مجموعه قضایی استان به جد از بحث صلح و سازش و ایجاد همبستگی بین ایلات و طوایف حمایت خواهد کرد.

وی افزود: البته مجرمان بدانند که دستگاه قضایی در خصوص جرم‌هایی که جنبه جنایت دارند و نظم و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند کوتاهی نخواهد کرد و از خط قرمز خود در مورد این جرایم عدول نمی‌کند.

کاکولوند افزود: ایجاد شورا‌های حل اختلاف در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نشان دهنده اهمیت و نقش پررنگ جایگاه بزرگان طوایف و اقوام توجه ویژه حاکمیت اسلامی به آن‌ها است.

معاون توسعه شورا‌های حل اختلاف دادگستری لرستان خاطر نشان کرد: در کشور عزیز ما لرستان را به نام اقوام، طوایف و ایلاتی می‌شناسند که با منش بزرگ و رفتار کریمانه خود در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت می‌کنند و همچنین در مقابل تهدید‌های نظامی دشمنان مقتدرانه قد علم می‌کنند.

وی با اشاره به نیت خیر بزرگان طوایف در برقراری صلح و سازش اذعان کرد: شما خیّر امنیت ساز هستید و با تلاش در برقراری امنیت، این تلاش شما در راستای بهبود شرایط جامعه نیز مؤثر خواهد بود.

در پایان این مراسم خانواده‌های خانی، خانی وردی و نوری با گذشت از محکومان به قصاص، رضایت خود را اعلام کرده و ۵۰ پرونده قضایی ختم به خیر و مختومه شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×