امروز : سه شنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۴
- رای دادگستری برای بزرگترین پرونده پولشویی مواد مخدر صادر شد
- جهش تولید با مشارکت تولیدکنندگان خراسان شمالی
- اذعان ارتش صهیونیستی به هوشمندانه بودن عملیات حماس
- گزارش دهقان از اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات
- حمله رژیم صهیونیستی به یک خودروی دیگر در جنوب لبنان
- حمله به مسئول جذب حریدیها در ارتش در بنیبراک+ فیلم
- “میدان صنعت” کوچک می شود اما حذف نمی شود
- ادامه کار معلمان مدارس غیردولتی مشروط به توانمندسازی/ چرا 40 درصد هزینه را معلمان باید پرداخت کنند؟
- رییس شورای تبریز خواستار ممنوعیت مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی شد
سن معافیت معاینه فنی خودرو به ۲ سال کاهش یابد
سردار سید تیمور حسینی در حاشیه بازدید از مجتمع بازرسی کیفیت واستاندارد ایران که به مناسبت روز ملی هوای پاک انجام شد، گفت: حوزه ترافیک یک حوزه استثنایی است و از ابعاد مختلف، فعالیت و کیفیت این سیستم روی زندگی تک تک آدمها موثر است چرا که مخاطب این سیستم، همه افراد جامعه را در […]

سردار سید تیمور حسینی در حاشیه بازدید از مجتمع بازرسی کیفیت واستاندارد ایران که به مناسبت روز ملی هوای پاک انجام شد، گفت: حوزه ترافیک یک حوزه استثنایی است و از ابعاد مختلف، فعالیت و کیفیت این سیستم روی زندگی تک تک آدمها موثر است چرا که مخاطب این سیستم، همه افراد جامعه را در بر میگیرد و همه وظیفه دارند که به ارتقاء کیفیت و استاندارد این سیستم کمک کنند.
وی در ادامه با اشاره به نقش خودرو در حوزه ترافیک افزود: در کنار مؤلفه راه و عامل انسانی، خودرو نقش بسیار مهمی در سیستم ترافیک دارد و در دو حوزه کاملا مهم یعنی حوزه زیست محیطی و حفظ جان انسانها آثار زیانبار خود را نشان داده و خیلی مهم است که در طراحی خودرو هر دو جنبه دیده شود.
سردار حسینی اضافه کرد: امروز در دنیا کاملا نگاه جامعی به طراحی خودرو وجود دارد و روز به روز با فناوریهای جدید با حداقل آلایندگی و حداکثر ایمنی تولید میشود.
وی تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته اصل بر این است که انسان ممکن است در رانندگی و در هرلحظه مرتکب خطا شود پس در طراحی راه و خودرو باید یکسری پیش بینیهای فنی و ایمنی پیاده سازی شود که بتواند خطای انسان را جبران کند که در مورد راه و جاده اصطلاح راه بخشنده و در مورد خودرو نیز ارتقاء سیستمهای ایمنی خودرو را به کار میبرند.
رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به انتظارات از خودروی ایمن پرداخت و اذعان داشت: ما از یک خودرو انتظار داریم که در حوزه ایمنی دو دسته سیستم را داشته باشند یک “سیستم فعال ” که از تصادف جلوگیری کند و دوم “سیستم غیرفعال” که درصورت تصادف قادر به حفظ جان سرنشینان خودرو باشد.
سردار حسینی در ادامه به خسارت سنگین تصادفات به کشور بیان داشت: جدا از خسارات معنوی جانباختگان حوادث ترافیکی که جبران ناپذیر است در بحث مادی نیز طبق محاسبات انجام شده خسارتی که از سوانح ترافیکی که به کشور تحمیل میشود معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی است و این جزو مشکلات جدی ما در کشور است.
وی در ادامه با اعلام حمایت کامل پلیس از مرکز آزمون تصادفات افزود: امیدواریم با توجه جدی به حوزه تصادفات توسط همه دستگاههای ذیربط مرکز آزمون تصادفات به زودی افتتاح شود تا بتوانیم شاهد کاهش خسارت تصادفات به کشور باشیم.
سردار حسینی با اشاره به اهمیت معاینه فنی وسایل نقلیه گفت: استانداردسازی مراکز معاینه فنی و ارتقاء تجهیزات این مراکز نیز از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و از اصحاب رسانه نیز این درخواست را داریم که اطلاع رسانیهای لازم را در راستای آگاهی مردم در خصوص پیگیری تعویض دورهای کاتالیست و کنیستر و نقش آنها در ایمنی و کاهش آلایندگی خودرو را انجام دهند.
وی افزود: معافیت ۴ ساله معاینه فنی خودرو پس از تولید به هیچ وجه منطقی نیست و باید سن معافیت معاینه فنی خودروها به ۲ سال تقلیل یابد.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه همه ما تکلیف داریم که از تولید داخل حمایت کنیم، گفت: هیچکس مخالف تولید داخلی نیست و همه موظف هستیم از تولید داخلی حمایت کنیم، اما باید در بخش کیفیت و ایمنی خودرو توجه کافی داشته باشیم.
سردار حسینی در پایان بیان کرد هرچه در حوزه ترافیک و تصادفات هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.